25 C
Blanes

Urbanisme vol que s’apliqui el POUM del 2005 per aixecar dos hotels a Costa Marcona

El ple municipal havia aprovat una modificació del POUM per canviar la ubicació dels establiments, però la comissió d'Urbanisme ho ha desestimat.

Costa Marcona
Costa Marcona
Agustí Serra

Urbanisme veu bé que s’aixequin dos hotels a la Costa Marcona de Lloret si se segueix el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) del 2005.

Segons l’Agència Catalana de Notícies (ACN), el ple municipal va aprovar el setembre de 2015 iniciar una modificació puntual de les normes urbanístiques per canviar la ubicació dels dos establiments, tal com demanaven els promotors del projecte. La comissió d’Urbanisme, però, ha tombat les aspiracions de l’ajuntament perquè considera que la nova ubicació genera més impacte ambiental i paisatgístic i, a més, situa un dels hotels en una zona boscosa amb una pendent molt pronunciada. Ho ha anunciat el director general d’Urbanisme, Agustí Serra.

Costa Marcona és un dels pocs espais que queden sense urbanitzar a Lloret i té un sostre edificable de 7.500m2. Les normes urbanístiques del 2005 preveuen els usos hotelers en un sector de més de cinc hectàrees per poder-hi construir, i marca la zona d’una manera compacta en un terreny proper al mar. El canvi que proposava l’ajuntament consistia en dividir el sector i permetre que un dels hotels es fes enmig de la zona boscosa. La comissió d’Urbanisme, però, ho ha desestimat.

Per tant, si es volen aixecar els dos hotels, s’haurà de seguir el que estableix el Pla General del 2005.

Aquest projecte havia despertat les crítiques tant de veïns com d’ecologistes. Tant SOS Lloret com la comunitat de propietaris de Cala Canyelles van presentar al•legacions a l’acord de ple i recorden que la zona està inclosa en el Catàleg d’Espais d’Interès Natural i Paisatgístic de la Costa Brava, elaborat per la Diputació de Girona, la Fundació Territori i Paisatge i l’Associació Naturalistes de Girona.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.