Íllora és una zona agrícola situada a la província de Granada. Alguns autòctons d'Íllora que resideixen a Lloret van decidir agrupar-se a principis d'aquest any per fer activitats plegats i viatjar junts al seu poble d'origen.
Un viatge que fan aquests dies per coincidir amb una fira que s'organitza a la zona andalusa. I han escollit aquesta data perquè s'hi celebra la Feria de Octubre de Ganado. És l'última d'aquest estil que es fa a la província granadina.
L'alcalde d'Íllora, Francisco Domene, explica que és un certament especial. Domene també ha volgut opinar sobre les relacions entre Catalunya i Espanya. Per ell, la polèmica l'han provocat alguns sectors radicals, però creu que en realitat el problema és inexistent.
Francisco Domene rep aquests dies a Íllora la Casa Cultural de les Pueblos de Íllora a Catalunya, que té seu a Lloret. El president de l'entitat és Sebastian Crespo que es troba a la província de Granada on ha rebut un reconeixement per part del diari Ideal per la tasca de promoció de l'entitat. Sebastian Crespo comenta que hi ha moltes activitats que els esperen als 250 veïns que es desplacen des de Lloret.
El president de la Casa Cultural de les Pueblos de Íllora a Catalunya explica que està molt agraït a Catalunya per haver-lo acollit i tractat molt bé. Segons Sebastian Crespo, la visió que es té de Catalunya des d'Andalusia és la del respecte de les idees i costums.