27.2 C
Blanes

26 entitats demanen la protecció de Sant Pere del Bosc com a Bé Cultural d’Interès Nacional

Les associacions de Lloret de Mar han entrat una petició al Departament de Cultura

Les casetes modernistes de Sant Pere del Bosc estan plenes de pintades i degradades.
Les casetes modernistes de Sant Pere del Bosc estan plenes de pintades i degradades.
Salvador Palaudelmàs, Xavi Flores

26 entitats de Lloret de Mar demanen la protecció de Sant Pere del Bosc com a Bé Cultural d’Interès Nacional. Les associacions han entrat una petició al Departament de Cultura. Totes elles defensen que el conjunt monumental suposa un “testimoni del passat indià del municipi” i recorden que l’espai està molt degradat, a causa d’actes vandàlics i el pas del temps.

Per tot plegat, demanen una “urgent restauració” dels següents elements: el monument a l’Àngel, les casetes de l’Àngel, el pedró de la Mare de Déu de Gràcia, la Creu de Terme de terrissa, la Creu de Terme de pedra i el Santuari de Sant Pere del Bosc.

A més, també apareixen en el llistat el conjunt d’edificis de l’antic asil, el monument a Nicolau Font i Maig i les casetes de la plaça de Sant Pere, així com la font de Sant Pere del Bosc i la Torre de l’aigua.

Detall d'una de les ales trencades del monument de l'Àngel.
Detall d’una de les ales trencades del monument de l’Àngel.

Les entitats recorden que l’espai és de propietat privada. En aquest sentit, consideren que seria adient tancar un conveni de col·laboració entre la mateixa propietat i l’Ajuntament de Lloret. Però les associacions asseguren que no saben si aquest conveni veurà la llum.

Salvador Palaudelmàs, membre d’una de les 26 entitats, assenyala que “la propietat està cansada del vandalisme i volen que els monuments es protegeixin i s’instal·lin càmeres de seguretat, però això ho ha de recollir un conveni i cap de les dues parts dona cap explicació de si aquest conveni arribarà algun dia”.

Palaudelmàs considera que cal posar en valor el conjunt monumental de Sant Pere del Bosc, el qual defineix com “un dels patrimonis més importants i singulars de l’època dels indians”.

Sant Pere del Bosc.

Des del consistori, el regidor de Patrimoni Cultural, Xavi Flores, valora de manera positiva la unió de totes aquestes entitats i assegura que des de l’Ajuntament s’està treballant per donar una solució a la problemàtica generada en el conjunt monumental de Sant Pere del Bosc. Vol que deixar clar que “no és cert que no s’estigui treballant en aquest tema”.

Pel que fa al conveni, el regidor explica que està redactat i avançat, tot i que assenyala que encara hi ha diversos impediments administratius. Conclou que “no havíem estat mai tan a prop de signar el conveni com ara”.

En l’escrit, les 26 associacions remarquen que, tot i que el conjunt de monuments estan catalogats arquitectònicament per separat, se’ls ha de tractar com un tot. Assenyalen que “són elements part d’un recorregut processional”, tal com recull la fitxa del catàleg de Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

Les entitats sol·licitants són:

CONFRARIA DE PESCADORS DE LLORET DE MAR

OBRERIA DE SANTA CRISTINA

CASAL DE L’OBRERA

CONFRARIA DE SANT ELM

CLUB MARINA CASINET

ASSOCIACIÓ CORAL UNIÓ LLORETENCA

ASSOCIACIÓ DE VEÏNS NUCLI ANTIC LLORET DE MAR

ASSOCIACIÓ PUNTAIRES DE LLORET

ASSOCIACIÓ CIUTADANA SOS LLORET

FUNDACIÓ PRIVADA SANT ROMÀ

CINECLUB ADLER

ASSOCIACIÓ DE DONES L’AURORA

ASSOCIACIÓ VEÏNAT DE LES ALEGRIES

PLATAFORMA PER LA PAU LLORET

ASSOCIACIÓ CULTURAL PENYA XINO-XANO DE LLORET DE MAR

ASSOCIACIÓ MONTPHOTO

ASSOCIACIÓ COLLA GEGANTERA DE LLORET DE MAR

CLUB D’ESCACS LLORET

ASTRUM LLORET

RRALL – RECULL RURAL I ARTESÀ DE LLORET

L.E.A.D.

AMICS DE LA MÚSICA LLORET

ASOCIACIÓN HISPANO-AMERICANA DE LLORET DE MAR

COR ARS NOVA LLORET

ASSOCIACIÓ LLORET NEGRE

ESTIMEM LLORET

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.