El Teatre de Lloret compta amb un fons de vestuari de prop de 500 peces

L’Esbart Dansaire Lloretenc cedeix els seus vestits i complements a l’Ajuntament perquè els preservi i en tingui cura.

El fons de vestuari del Teatre Municipal de Lloret
Slvia Grau, Lara Torres, Albert Robert
El Teatre de Lloret compta amb un fons de vestuari de prop de 500 peces
00:00

L’Esbart Dansaire Lloretenc ha cedit el seu vestuari a l’Ajuntament perquè el conservi. Des de l’àrea de Participació Ciutadana s’ha inventariat, netejat i catalogat tot el fons, que s’ha incorporat al vestuari escènic del Teatre de Lloret i que està a disposició de les entitats que el vulguin utilitzar.

L’Esbart Dansaire Lloretenc es va fundar l’any 1983. Va ser impulsat des del Grup Cultural Loreto, per Dolors Clupés, i va estar actiu fins al 2005. L’objectiu principal va ser la divulgació de la cultura tradicional a través dels balls folklòrics catalans. Tot i que l’entitat ja no està activa, ha volgut preservar tot el seu fons de vestuari.  

El magatzem que acull el fons de vestuari al Teatre.

Hi ha de tot: des de vestuari tradicional a vestits mariners, de fantasia (de l’època de Carnaval) i fins i tot 25 capses plenes de complements: mocadors, sabates, guants, davantals, xals o barrets.

Qui ha organitzat tota aquesta roba és Silvia Grau.

«Principalment, el fons de vestuari té valor sentimental, són vestits fets per la gent»

Sílvia Grau

La regidora de Participació Ciutadana, Lara Torres, explica que aquest vestuari ha estat guardat els últims anys a les dependències del departament i que es va decidir que «el millor lloc» per traslladar-lo era el Teatre.

L’Esbart Dansaire Lloretenc ha cedit unes 300 peces. Sumades als vestits que ja té el Teatre de quan es va portar a escena ‘La Bella Dolores’ i el vestuari cedit per la família Romaní-Draper (que consta d’una vuitantena de vestits que havien estat de Maria Rosa Draper), ara el fons de vestuari el formen prop de 500 elements.

Tot el vestuari està perfectament guardat i protegit, al magatzem.

El regidor del Teatre, Albert Robert, assenyala que és un servei que dona «valor afegit» i que ara tant els grups de teatre com les associacions ho poden utilitzar.

El fons de vestuari escènic està localitzat en un magatzem del Teatre de Lloret. És gratuït i a disposició de tothom qui el vulgui utilitzar. Un cop utilitzat, s’ha de retornar net i en bon estat de conservació.

El Último Tributo actuarà aquest dissabte al Passeig Marítim

El concert, que forma part de la programació de la Setmana de la Mobilitat, serà a les vuit de la tarda.

La Casa Cultural Andalusa de Lloret celebra el primer aniversari de la seva seu amb un dinar per a socis i seguidors

L'esdeveniment serà aquest diumenge a les dotze del migdia a la seu de l'entitat i s'allargarà fins a les deu de la nit.

Tapeo Sound System donarà el tret de sortida a la jornada de concerts de la Setmana de la Mobilitat

L'espectacle, obert a tothom, serà aquest divendres a les vuit del vespre al Passeig Marítim.

La 26a trobada de puntaires obrirà la jornada de l’11 de setembre

L'activitat serà de deu del matí a una del migdiada al passeig Verdaguer.