El Xino-Xano presenta ‘Petjades’, el nou llibre de Joan Draper

El llibre, que és un recull d'anècdotes, rondalles, mites i llegendes lloretenques, es presenta aquest vespre a la Biblioteca Municipal

Joan Draper aquest matí als estudis de la ràdio
Joan Draper
El Xino-Xano presenta ‘Petjades’, el nou llibre de Joan Draper
00:00

El Xino-Xano presenta aquest vespre el llibre Petjades. Anècdotes, rondalles, mites i llegendes, escrit pel president de l’entitat, Joan Draper. Ell mateix explica que el llibre respon a un dels objectius del Xino-Xano: el de recuperar les arrels i tradicions lloretenques.

“Hi trobareu una mica de tot: llegendes, mites, fantasies, bruixes, dimonis, fantasmes, contes a la vora del foc, anècdotes divertides, humorades, acudits… en alguns casos respectant l’argot propi de Lloret”

Joan Draper
Joan Draper aquest matí als estudis de la ràdio

Fa uns anys, en Joan Draper va publicar el primer recull d’anècdotes i llegendes lloretenquesHistòries de marc i d’enterra. Una obra que va elaborar amb la col·laboració dels seus fills, en Jordi i la Núria. Ella, precisament, s’ha encarregat de les il·lustracions del nou llibre.

El president del Xino-Xano explica que fa 25 anys que recull anècdotes en els calendaris que edita cada any la penya. I és que assegura que sempre li han interessat molt aquestes històries vinculades a la vila.

“Abans d’anar a tirar l’art ens trobàvem a Can-Mai-Tanquis com feien abans els pescadors i, davant d’un tall de coca i un parell de barreges, els pescadors anàvem descabdellant aventures i un munt de fets i vivències del passat que a mi m’interessaven molt”

Joan Draper

El llibre també inclou una vintena de fotos de colles del Xino-Xano de diferents èpoques.

La presentació de Petjades serà avui, a dos quarts de nou del vespre, a la Biblioteca municipal. Tant avui com dissabte, diada de Sant Jordi, el llibre es podrà comprar per 12 euros. Després, el preu serà de 14 euros. 

El Último Tributo actuarà aquest dissabte al Passeig Marítim

El concert, que forma part de la programació de la Setmana de la Mobilitat, serà a les vuit de la tarda.

La Casa Cultural Andalusa de Lloret celebra el primer aniversari de la seva seu amb un dinar per a socis i seguidors

L'esdeveniment serà aquest diumenge a les dotze del migdia a la seu de l'entitat i s'allargarà fins a les deu de la nit.

Tapeo Sound System donarà el tret de sortida a la jornada de concerts de la Setmana de la Mobilitat

L'espectacle, obert a tothom, serà aquest divendres a les vuit del vespre al Passeig Marítim.

La 26a trobada de puntaires obrirà la jornada de l’11 de setembre

L'activitat serà de deu del matí a una del migdiada al passeig Verdaguer.