Lloret de Mar preveu tenir actualitzat el pla d’actuació per risc d’incendi el 2026

Paral·lelament, la Generalitat ha impulsat un pla per deixar Catalunya preparada per als incendis de sisena generació.

Un incendi forestal (Associació de Bombers de Lloret de Mar)
Sílvia Paneque
Lloret de Mar preveu tenir actualitzat el pla d’actuació per risc d’incendi el 2026
00:00

Lloret de Mar té previst tenir actualitzat el seu pla d’actuació per risc d’incendi el 2026. Així ho asseguren fonts municipals.

El municipi és un dels 385 d’arreu de Catalunya que tenen el pla pendent d’homologació, caducat o, directament, no n’han tingut mai. Són més de la meitat dels 758 municipi catalans, segons dades facilitades per Protecció Civil a TV3.

Aquests plans són documents jurídics i tècnics que detallen com s’ha de gestionar l’emergència i quines mesures cal prendre per garantir la seguretat de la població. És a dir, responen a preguntes com qui ha de liderar l’emergència a escala municipal, quins recursos humans i materials s’han d’activar, quines són les zones de més risc i qui hi viu i on caldria allotjar els afectats per l’incendi, entre altres coses.

Des de Protecció Civil, alerten, a més, que tenir el pla aprovat no és suficient, sinó que cal que els ajuntaments facin formació als treballadors municipals i càrrecs electes, informin la població dels riscos i es facin simulacres per posar a prova aquests plans.

A Lloret, com diem, el govern municipal assegura que la està previst tenir-lo actualitzat al llarg de l’any vinent, 2026.

Paral·lelament, la Generalitat ha impulsat un pla d’actuació per millorar la gestió forestal del país i deixar Catalunya preparada per als incendis de sisena generació. En aquest sentit, la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, assegura que aquest pla inclourà mesures reactives que han de ser aplicables de cara ja a la propera campanya i d’altres pensades a mitjà i llarg termini.

“El pla té tres apartats: mesures a curt termini pensades per a la propera campanya i a mig i llarg termini per deixar Catalunya preparada per aquests focs de sisena generació”

Sílvia Paneque

En declaracions recollides per l’Agència Catalana de Notícies, la assenyala que cal repensar les polítiques actuals per adaptar-les al context actual i simplificar els tràmits administratius, perquè projectes de gestió forestal, com ara de silvopastura o silvicultura, es puguin realitzar en temps raonables i, conseqüentment, poder realitzar actuacions a suficients hectàrees abans de la campanya de l’any vinent.

“Hem de repensar la gestió de la nostra massa forestal, per garantir una planificació adaptada al canvi climàtic i a aquests incendis de sisena generació”   

Sílvia Paneque

Paneque també defensa que aquesta necessitat d’agilitzar s’ha d’estendre arreu de l’administració perquè les polítiques puguin beneficiar la ciutadania en un «temps assumible i raonable».

Els sindicats policials recorren el decret que obliga la Policia Local a fer hores extres

El govern defensa que la mesura és excepcional per garantir la seguretat durant la temporada alta, mentre CSIF i SIP-FEPOL denuncien la falta de voluntat negociadora.

L’alcalde Lamelas obliga la Policia Local a fer hores extra durant la temporada d’estiu

A través d'un decret, els agents hauran de treballar fora de la seva jornada sempre que l'inspector en cap ho cregui convenient, fins al 31 d'agost.

Adrià Lamelas: «Als 18 agents cívics que teníem a la nit, n’hem incorporat 4 a la tarda»

L’objectiu és explicar les normatives de civisme i treballar perquè el turisme sigui respectuós amb els veïns i amb l’espai.

Risc molt alt d’incendis a Lloret de Mar, on està activat el nivell 3 del pla alfa

Des de Protecció Civil es demana màxima precaució a l'hora de fer activitats en zones boscoses i el compliment de totes les normes.