La sociovergència ja és una realitat. Una fórmula que no s’havia donat mai fins ara a l’Ajuntament de Lloret de Mar. Aquest migdia, CiU i el PSC han signat l’acord de govern estable per als propers quatre anys, en què no tanquen la portada a l’entrada d’altres formacions. L’alcalde convergent, Jaume Dulsat, no amaga que l’objectiu final és passar dels nou regidors que sumen ara fins als onze, amb què tindrien majoria absoluta. El portaveu socialista Antonio Lorente assenyala que l’acord permet «al PSC tornar al govern municipal de Lloret, després de 12 anys a l’oposició».
Segons els dos partits, l’acord de govern arriba després d’unir programes i objectius comuns per a Lloret. Un tret bàsic, segons diuen, és la participació ciutadana.
L’acord -que es plasma en un document de 14 pàgines- ha fet repartir les diferents regidories entre CiU i PSC. A grans trets, Jaume Dulsat (CiU) té l’Alcaldia i Serveis Econòmics; Lluïsa Baltrons (CiU) s’encarrega dels Serveis Centrals; Turisme, Comerç i Promoció Ecònomica van a parar a les mans de Joan Gou (CiU); Benestar i Cooperació és per a Antonio Lorente (PSC); Albert Robert (CiU) assumeix Territori i Sostenibilitat; Mònica Cunill (CiU) s’ocupa de Cultura, Ensenyament i Esports; Christian Fernández (PSC) es troba al capdavant d’Empresa, Ocupació i Participació Ciutadana; i Josep Lluís Llirinós (CiU) encapçala el departament de Seguretat.
Es tracta d’un repartiment que podria variar, sobretot si entrés algun altre grup a l’equip de govern. La sociovergència –tota una novetat a l’Ajuntament de Lloret- és la fórmula triada també en altres municipis del territori, com per exemple a Blanes.
