El lloretenc Josep Ortoneda, malalt de diabetis, serà a la Marató de TV3

Llegeix en aquesta notícia tots els actes del cap de setmana dedicats a la Marató.

Fragment del logotip d'enguany

Josep Ortoneda
El lloretenc Josep Ortoneda, malalt de diabetis, serà a la Marató de TV3

00:00



El lloretenc Josep Ortoneda, malalt de diabetis, serà aquest diumenge a TV3, en motiu de la Marató. Allà explicarà com afronta aquesta malaltia crònica, com és el seu dia a dia, i la tasca que fa com a voluntari, ajudant altres malalts com ell.

Assenyala que la diabetis li impedeix fer una vida normal. A una persona a qui se li acaba de diagnosticar aquesta malaltia crònica, Josep Ortoneda li diria que es cuidi molt, que faci cas dels metges i que practiqui algun esport «que permet cremar toxines i distreu». 

Amb certa emoció, Ortoneda ha afegit que, en el seu cas, tot i conviure amb la diabetis, li ha servit de molt cultivar les relacions personals, a casa, a la feina i a Lloret, on viu des de fa més de 30 anys.

Diumenge el veurem al plató gran de TV3, en motiu de la Marató. Per poder recaptar diners per a la causa solidària, aquest cap de setmana es duen a terme fins a una desena d’actes a la vila.

Dissabte, durant tot el dia, a la plaça de l’Església, l’esplai Bimbirimboines fan actes. Comencen a les 10 del matí, a la mateixa hora en què es duu a terme una xocolatada a la farmàcia Imma Espinet. A la tarda de dissabte, cantada d’havaneres amb els Cantaires de la Casa del Mar al Museu del Mar. De 6 a 8 de la tarda.

Passem a diumenge. A les 8 del matí, el Centre Excursionista agafa un autocar fins a Tossa per fer el camí del GR-92 de tornada fins a Lloret. A dos quarts de 12 del migdia, concert al teatre, amb l’escola de música Sis Cordes i la Bandeta del col·legi Santa Maria de Blanes. A la tarda, a dos quarts de 5, trobem un altre concert, el dels jubilats, a la Casa de la Cultura. A partir de les 6, quina amb Lloret Voluntari a l’hotel Rosamar, i una hora més tard, a les 7, comença la ballada de country a l’hotel Guitart Central Park.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.