La Corporació de Salut del Maresme i la Selva assegura que els ingressos que cobra per atendre pacients estrangers es destinen al funcionament ordinari de l’organisme, que gestiona l’hospital comarcal de Blanes així com els CAP de Lloret i Tossa, entre d’altres. És a dir, a pagar personal, compra de material sanitari, medicaments i altres serveis, com el menjar dels pacients.
És una de les moltes explicacions que dóna -en to contundent- en un comunicat amb el que pretén donar resposta a la moció aprovada a l’Ajuntament de Lloret, que reclama informació i transparència a l’organisme. La Corporació respon que no accepta de cap manera que es posi en dubte la professionalitat dels seus treballadors, ni que es parli de negligències mèdiques sense més; i considera que es vol crear alarma social a partir d’una falsedat. En aquest sentit, el president de la Corporació de Salut, Albert Fernández, ha explicat que les retallades només afecten als professionals a l’hora de poder cobrar el seu salari quan toca.
Fernández també ha explicat que el servei d’odontologia que es dóna als ambulatoris el duu a terme una empresa privada que ofereix certs avantatges a la sanitat pública, de manera que no representa cap pagament per al pacient i, de fet, ha permès triplicar el nombre de visites del 2013 al 2015.
El comunicat de la Corporació de Salut respon a més preguntes plantejades a la moció, com ara que els salaris dels treballadors segueixen la legalitat vigent, que la gerent va cobrar l’any passat 102.000 euros bruts anuals, i que no existeixen càrrecs de confiança.
Sobre la reobertura de les urgències nocturnes al CAP de Lloret, el president de la Corporació creu que s’ha d’estudiar i buscar una solució per facilitar-ne l’accés als veïns.
L’escrit acaba concloent que tota aquesta informació ja s’ha donat en les reunions que mantenen amb els ajuntaments, com el de Lloret, i que es pot trobar al web salutms.cat.
ICV – EUiA farà actes de protesta si no es compleixen els terminis
Recordem que avui a partir de les 8 del vespre a la seu d’ICV-EUiA es duu a terme una reunió oberta a tothom per consensuar mobilitzacions de pressió a la Generalitat, en cas que en el termini de 30 dies no obri els CAP a les nits.
Així es va anunciar en el ple, en el decurs de la moció que reclama precisament que tornin les urgències nocturnes a Lloret durant tot l’any i no només a l’estiu.
