El St.Trop reobre les portes i fa un minut de silenci pel jove italià mort

La justícia italiana ha obert una investigació judicial a banda de la que porta el jutjat de Blanes pel cas de Niccolò Ciatti.

Logotip St.Trop

La discoteca St.Trop va reobrir portes el passat divendres a la nit després que l’Ajuntament aixequés el tancament cautelar i va celebrar un minut de silenci en record el jove italià de 22 anys que va morir a conseqüència de la coça a la cara que va rebre per part d’un home de nacionalitat txetxena.

El propietari de l’establiment, Carlos Rodríguez, va llegir un manifest on va retre homenatge a la víctima i va fer una crida a no utilitzar la violència als locals d’oci nocturn. A l’acte, els treballadors de l’establiment van exhibir cartells en els quals es reclamaven en castellà i anglès aturar aquest tipus de fets.

L’acció va comptar amb el suport de les associacions dedicades a l’oci nocturn FECASARM, SPAIN NIGHTLIFE, EUROPEAN NIGHTLIFE ASSOCIATION i la INTERNATIONAL NIGHTLIFE ASSOCIATION.

L’Ajuntament va emetre el passat divendres el decret per a permetre la reobertura del local després que presentés completa la memòria de seguretat i el pla d’autoprotecció, que inclou la contractació de vigilants de seguretat.

I és que la nit dels fets, la discoteca comptava amb nou controladors d’accés però cap guarda de seguretat, malgrat que la normativa establia que n’havia de tenir dos. Paral·lelament, el consistori ha fet requeriments a disset discoteques més i bars musicals del municipi –tots, amb un aforament superior a les 500 persones- perquè presentin aquesta documentació.

L’agressió es va produir la matinada de divendres a dissabte de la setmana passada quan, arran d’una discussió, l’home txetxè va ventar una forta coça al cap del turista italià Niccolò Ciatti. El noi va morir el diumenge a conseqüència de les ferides. Els Mossos van detenir l’home poc després juntament amb dos més, que després de comparèixer davant del jutge van quedar en llibertat. L’únic que va entrar en presó preventiva va ser el presumpte agressor.

Cal afegir que, segons la premsa comarcal, la justícia italiana ha obert una investigació judicial a banda de la que porta el jutjat de Blanes pel cas de la mort de Niccolò Ciatti. El seu cos va ser traslladat, el passat dissabte, de Barcelona fins a Roma en avió. I aquest diumenge se li va fer una mena d’autòpsia i a la tarda es van celebrar els funerals al poble proper a Florència d’on era el jove.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.