Conveni per a modernitzar Lloret de Mar

Generalitat, Ajuntament i empresaris definiran conjuntament els projectes per modernitzar turísticament Lloret de Mar. Les tres parts han signat un conveni per treballar plegats a través d’un grup a tres bandes que fixarà els projectes prioritaris fins al 2020, estudiarà com atraure noves inversions i buscarà línies de finançament. Les tres parts ja han començat […]

El moment seguit de la signatura del conveni

Josep Maria Molist
Conveni per a modernitzar Lloret de Mar

00:00



Generalitat, Ajuntament i empresaris definiran conjuntament els projectes per modernitzar turísticament Lloret de Mar. Les tres parts han signat un conveni per treballar plegats a través d’un grup a tres bandes que fixarà els projectes prioritaris fins al 2020, estudiarà com atraure noves inversions i buscarà línies de finançament.

Les tres parts ja han començat a treballar per tenir els primers resultats després de l’estiu. El president de la Mesa, Josep Maria Molist, remarca que el més important ara és aconseguir atraure noves inversions.

Lloret és el municipi que el Govern català ha escollit com a pilot per iniciar un programa de renovació de destinacions madures que es fa arreu de Catalunya. El conseller nega rotundament que el fet d’haver escollit Lloret pretengui compensar cap greuge comparatiu amb altres destinacions que hagin pogut tenir més suport de la Generalitat, com podria ser la Costa Daurada. Felip Puig assegura que Lloret era la millor opció per iniciar el programa del Govern.

La Mesa del Turisme, formada per tots els sectors empresarials de Lloret, es va presentar el juny del 2013 i va néixer com un projecte 100% privat, amb la vocació d’atraure noves inversions al municipi i també millorar la imatge de la destinació. El projecte, tot i néixer dels empresaris, des dels orígens ha demanat la complicitat de les institucions. Un projecte que va iniciar, entre altres, el recent desaparegut Climent Guitart. El nou president de la Mesa, Josep Maria Molist, diu que costa trobar persones com ell.

Durant la primera jornada de treball de la mesa, celebrada al juliol, la directora general de Turisme, Marian Muro, ja es va comprometre a iniciar a Lloret de Mar un pla pilot per reconvertir destinacions turístiques obsoletes. Un compromís que s’ha fet realitat aquest dilluns. L’alcalde, Romà Codina, destaca la importància de treballar de manera conjunta.

Les administracions autonòmica i estatal passen per dificultats econòmiques, però l’alcalde confia en què Lloret podrà aconseguir subvencions europees.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.