El veïnat de les Alegries farà la missa del Traginer sense festa

Serà aquest diumenge al migdia a la mateixa ermita. La missa, que es fa cada any, és en honor als difunts.

Missa de la Festa del Traginer 2020 (NRLL)
Montse Xirgu
El veïnat de les Alegries farà la missa del Traginer sense festa
00:00

El veïnat de les Alegries ha suspès la Festa del Traginer, que s’hauria hagut de celebrar aquest diumenge, però sí que farà una missa. Serà a les dotze del migdia i l’oficiarà mossèn Martirià Brugada.

Ho ha confirmat una membre del veïnat, Montse Xirgu, que remarca que aquest any la cerimònia té més sentit que mai, ja que és una missa en honor als difunts de la vila.

«Aquesta missa sempre ha estat oferta als difunts de la vila i aquest any, malauradament, agafa més força perquè són moltes les pèrdues que hem tingut»

Montse Xirgu

Recordem que cada segon diumenge de l’any l’ermita de les Alegries acull la celebració de la Festa del Traginer, amb un seguit d’activitats al llarg del matí que culminen amb la representació de la llegenda.

Representació de la llegenda del Traginer 2020
Representació de la llegenda del Traginer 2020 (NRLL)

Una història protagonitzada per un traginer que veu com se celebra una missa a les Alegries, quan feia segles que l’ermita estava tancada. El final es revela cada any a la Festa, que aquest cop s’ha hagut de suspendre, però que el veïnat espera poder recuperar el 2022.

La Casa Cultural Andalusa de Lloret celebra el primer aniversari de la seva seu amb un dinar per a socis i seguidors

L'esdeveniment serà aquest diumenge a les dotze del migdia a la seu de l'entitat i s'allargarà fins a les deu de la nit.

Tapeo Sound System donarà el tret de sortida a la jornada de concerts de la Setmana de la Mobilitat

L'espectacle, obert a tothom, serà aquest divendres a les vuit del vespre al Passeig Marítim.

La 26a trobada de puntaires obrirà la jornada de l’11 de setembre

L'activitat serà de deu del matí a una del migdiada al passeig Verdaguer.

Lloret de Mar celebra la Diada amb un tastet de cultura i una ofrena floral

La plaça de la Vila acollirà una plantada de gegants, un pilar i cançons populars entre d'altres.