17.9 C
Lloret de Mar

Els alumnes vacunats amb la pauta completa no hauran de fer quarantena

És una de les novetats del nou curs, que mantindrà les entrades esglaonades, l'ús de mascareta a partir dels 6 anys i permetrà extraescolars a partir de l'inici de curs.

Uns alumnes fent classe amb mascareta (Escola Esteve Carles)
Uns alumnes fent classe amb mascareta (Escola Esteve Carles)

Darreres Notícies

Els alumnes vacunats no hauran de fer quarantena. És una de les principals mesures amb què s’iniciarà el nou curs escolar, dilluns 13 de setembre. Aquest dilluns, els consellers d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i de Salut, Josep Maria Argimón, amb la portaveu del govern, Patrícia Plaja, han anunciat les principals directrius que s’hauran de seguir en l’inici del curs escolar. Un curs escolar que serà 100% presencial.

servicios profesionales jimenez

Des de Lloret, el regidor d’Educació, Albert Ferràndez, fa una valoració positiva d’aquestes mesures que flexibilitzen les que hi havia el curs passat per adaptar-se al context actual de pandèmia.

Hi ha algunes mesures que es mantenen i fins i tot probablement es quedaran fixes en el futur, com ara l’entrada esglaonada.

“Continuaran les entrades esglaonades i probablement és una mesura que ha vingut per quedar-se”

Albert Ferràndez

D’altra banda, hi ha algunes mesures que s’han eliminat i això suposarà un canvi significatiu i molt positiu, segons el regidor. Per exemple, les extraescolars podran començar amb l’inici de curs i les famílies podran tenir accés al centre.

“Que es puguin fer extraescolars des del primer dia de curs, o des de l’octubre, és una boníssima notícia”

Albert Ferràndez

També és molt positiu, segons el regidor, que els alumnes vacunats amb la pauta completa o bé que ja hagin passat la malaltia no hauran de fer quarantena quan hi hagi un contagi al grup. Per tant, podran fer classe presencial amb normalitat.

En aquest sentit, el regidor ha explicat que treballen colze a colze amb l’àrea de Salut per fomentar la vacunació entre els adolescents. En el conjunt de Catalunya, a dia d’avui només un 13% dels joves entre 12 i 15 anys tenen la pauta completa, mentre que l’objectiu és arribar al 50% a l’inici del curs i que el 100% comenci, com a mínim, amb una dosi.

Tot i que la vacunació avanci, però, el regidor recorda que la pandèmia segueix activa i, per tant, és important aplicar les mesures necessàries per evitar possibles contagis.

“Hem de tenir que clar continua sent un curs que comença en mig d’una pandèmia, per molt que hi hagi vacunes i que hi hagi gent immunitzada”

Albert Ferràndez

Pel que fa a la resta de mesures, hi ha l’obligació de dur mascareta en tot l’alumnat a partir dels sis anys. Al pati es podran trobar diferents grups bombolla, però sempre amb mascareta.

També es manté la mesura que no podrà entrar al centre ningú que presenti símptomes, s’hauran de seguir ventilant les aules amb freqüència i les activitats extraescolars s’hauran de fer seguint tots els protocols marcats.

spot_img

El + Vist