25 C
Blanes

Els Bombers donen per controlat l’incendi forestal de Lloret de Mar

L'Ajuntament informa que s'ha pogut reobrir la GI-682 entre Lloret i Tossa, on s'ha originat el foc, al trànsit rodat.

Fotografia aèria de l'incendi (Agents Rurals).
Fotografia aèria de l'incendi (Agents Rurals).

Es dona per controlat l’incendi forestal que crema des de quarts de 12 del migdia a Lloret de Mar. Expliquen que les tasques actuals se centren en encerclar els focus secundaris que s’han generat al cap del foc, en el qual hi treballen 34 dotacions terrestres i 4 d’aèries.

Segons els Bombers, han tractat el foc com si hi hagués hagut 2 incendis; el primer, que ha començat en cremar una furgoneta a la GI-682 i que ha anat muntanya amunt, i el segon, generat per tots els focus secundaris des del cap cap endavant.

Agents Rurals han actualitzat les dades de la superfície afectada, que són 6 hectàrees en total. De les quals, 1,85 hectàrees corresponen a terreny forestal i la resta és sòl urbà dins els límits de la urbanització, a més de cremar una casa, dos jardins i tres vehicles (inclosa la furgoneta que ha originat el foc).

Un dels sectors cremats al terme de Lloret de Mar (Jaume Dulsat)
Un dels sectors cremats al terme de Lloret de Mar (Jaume Dulsat)

Per part de l’Ajuntament, ens informen que a quarts de 3 de la tarda s’ha pogut reobrir la GI-682 entre Lloret i Tossa, on s’ha originat l’incendi, al trànsit rodat. Estava tancada des d’abans del migdia.

Fotografia de quan ha començat l'incendi a la GI-682 (Oscar Torres)
Fotografia de quan ha començat l’incendi a la GI-682 (Oscar Torres)

L’incendi ha obligat a confinar 20 persones de les urbanitzacions Font de Sant Llorenç i Serrabrava, on s’han desallotjat 8 cases preventivament. El foc ha començat en una furgoneta estacionada a la Gi-682, al Km 15. No hi ha cap persona ferida.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.