La vida i obra d’Àngel Guimerà, aquest divendres al Club Marina Casinet

La historiadora Roser Díaz farà una conferència sobre el que és considerat un dels màxims exponents de la Renaixença.

Àngel Guimerà
Roser Díaz
La vida i obra d’Àngel Guimerà, aquest divendres al Club Marina Casinet
00:00

Àngel Guimerà, l’autor de ‘Mar i cel’, ‘Terra baixa’, ‘Maria-Rosa’ o ‘La filla del mar’, centra la conferència d’aquest divendres al Club Marina Casinet. Va ser un dels màxims exponents de la Renaixença de les lletres catalans a finals del segle XIX. Dramaturg, polític i poeta, Guimerà va crear una extensa obra que el van convertir en un dels noms més representatius de la cultura i llengua catalanes.

La conferència sobre Guimerà anirà a càrrec de la historiadora Roser Díaz. D’ell destaca, sobretot, que es considerava un poeta, i “la màgia del seu catalanisme”, tot i que no era la seva llengua materna.

Tot i que va iniciar la seva carrera amb la poesia, la major part de la seva obra literària va ser teatral. Ben aviat va aconseguir reconeixement internacional amb ‘Mar i cel’, que va ser un èxit immediat, traduït a vuit idiomes. I que avui encara es representa, amb gran èxit, a Barcelona. La seva època més brillant va ser en l’última dècada del segle XIX, on s’apropa més a la realitat de la societat catalana d’aquella època, que girava el rumb cap a un entorn més urbà i industrial.

Del seu currículum, destaca María-Rosa (1894), Terra baixa (1896), o La filla del mar (1900). Al final de la seva vida diversifica més la seva producció, des del drama burgès als poemes dramàtics musicals amb elements fantàstics o el teatre històric de tendència catalanista.

La xerrada sobre Àngel Guimerà, a càrrec de Roser Díaz, s’ha previst aquest divendres, a les 19.00 h de la tarda, al Club Marina Casinet.

La Casa Cultural Andalusa de Lloret celebra el primer aniversari de la seva seu amb un dinar per a socis i seguidors

L'esdeveniment serà aquest diumenge a les dotze del migdia a la seu de l'entitat i s'allargarà fins a les deu de la nit.

Tapeo Sound System donarà el tret de sortida a la jornada de concerts de la Setmana de la Mobilitat

L'espectacle, obert a tothom, serà aquest divendres a les vuit del vespre al Passeig Marítim.

La 26a trobada de puntaires obrirà la jornada de l’11 de setembre

L'activitat serà de deu del matí a una del migdiada al passeig Verdaguer.

Lloret de Mar celebra la Diada amb un tastet de cultura i una ofrena floral

La plaça de la Vila acollirà una plantada de gegants, un pilar i cançons populars entre d'altres.