L’equip de govern de Lloret de Mar (PSC-Lloret en Comú Podem) ha convocat d’urgència un ple extraordinari per aprovar una sola taxa: la del servei de tractament de residus i dipòsit controlat, després que el conjunt de les ordenances fiscals fossin rebutjades la setmana passat pel vot contrari de l’oposició.
La no aprovació d’aquesta taxa hauria comportat assumir un dèficit de 418.000 euros. El motiu és que s’ha incrementat el cost per tona per utilitzar el servei de l’abocador, que utilitza Lloret de Mar i les poblacions del voltant. Si no s’apuja, els municipis veïns pagarien el mateix que aquest any i per tant estarien per sota del preu real. La diferència -que puja a 418.000 euros- l’hauria d’assumir l’Ajuntament de Lloret.
Per aquest motiu, s’ha celebrat el ple aquest dilluns, en què l’oposició ha acabat abstenint-se «per responsabilitat» amb l’objectiu de facilitar l’aprovació de la taxa, ja que el govern es troba en minoria. L’oposició ha criticat, però, «les presses en convocar la sessió», a més de retreure que no s’hagin consensuat les ordenances fiscals i demana a l’alcalde que se sotmeti a una qüestió de confiança.
Escolta les seves valoracions en l’arxiu adjunt.
L’Ajuntament és el titular del Centre de Tractament de Residus (CTR) i el Consell Comarcal de la Selva presta el servei de recollida i transport dels residus a diversos municipis. Qui aboca al CTR paga una determinada taxa per tona. A aquest preu per tona se li ha de sumar el cànon de l’Agència de Residus de Catalunya. El cost s’ha encarit i, per tant, s’havia d’incrementar la taxa.
