Un centenar de persones s’han concentrat a la plaça de la Vila aquest dijous al vespre convocades per l’Associació de Dones l’Aurora. Ho han fet en rebuig a la sentència de La Manada, que els condemna a 9 anys de presó per abusos sexuals i descarta la violació.
Amb cartells on es llegia NO és NO, l’Aurora ha expressat que són al costat de la víctima, que sí que se la creuen, denuncien que s’ha jutjat la víctima i no els agressors i que la justícia patriarcal legitima la cultura de la violació. Ho ha dit una membre de l’Aurora, Rosa Roqué.
Així mateix, en un manifest llegit per les representants de l’entitat feminista, han explicat que han rebut la sentència amb estupefacció. I critiquen, sobretot, que un jutge emetés un vot particular per demanar la total absolució dels violadors. I han acabat ressaltant que diguin el que diguin és una violació en grup i que mai no es cansaran de repetir que Si en toquen a una, ens toquen a totes!
La mateixa concentració, l’han convocat col·lectius i associacions feministes arreu de l’Estat. Recordem que els fets van passar als San Fermines de fa dos anys, quan la víctima tenia només 18 anys.