L’Aurora se’n va d’excursió amb Assumpta Montellà

Es visitaran les colònies tèxtils del riu Llobregat, seguint l'itinerari del llibre 'El silenci dels telers'.

Conxa Alférez
L’Aurora se’n va d’excursió amb Assumpta Montellà
00:00

L’associació de dones l’Aurora organitza una excursió a les colònies tèxtils del riu Llobregat el proper 12 de març. Amb una guia de luxe: l’escriptora Assumpta Montellà, per tal de resseguir l’itinerari del seu llibre ‘El silenci dels telers’.

El riu Llobregat conté una excepcionalitat única al món ja que al llarg de 20 km del seu recorregut s’hi van instal·lar 18 colònies tèxtils en el marc de la Revolució Industrial a Catalunya.

L'escriptora Assumpta Montellà, presentant el llibre 'El silenci dels telers'.
L’escriptora Assumpta Montellà, presentant el llibre ‘El silenci dels telers’.

Les persones que participin de la sortida podran entrar en el túnel del temps per conèixer de prop la vida de les obreres i els obrers de la colònia Vidal, la torre de l’amo de Viladomiu Nou, podran veure la reclosa i el canal, fins arribar a la colònia del Guixaró. La jornada inclou la visita de l’església de la colònia Cal Pons, altrament coneguda com Catedral de les Colònies.

Conxa Alférez, membre de l’Aurora, convida la gent a anar-hi i repetir la bona experiència de compartir una excursió amb l’autora del llibre.

El llibre 'El silenci dels telers'.

L’excursió, que té un preu de 50 euros, inclou la visita, el dinar i el bus. Les inscripcions estan obertes fins el 4 de març i s’han de formalitzar al Banc del Temps, al primer pis de la Biblioteca, on hi ha representants de l’Aurora.

Un espectacle conjunt al Teatre posarà punt i final a la celebració del 75è aniversari del Casal de l’Obrera

Serà aquest diumenge a partir de les sis de la tarda i reunirà a membres de l'entitat cultural de tots els temps.

«Estimada Montserrat, encara que sigui mentida» arriba al Teatre de Lloret

El monòleg interpretat per Judit Saula serà aquest dissabte a les set de la tarda i encara queden algunes entrades disponibles.

La Biblioteca acull la xerrada «El català i tu» per fomentar l’ús de la llengua

La sessió tindrà lloc aquest dimecres a les set de la tarda a la sala polivalent i anirà a càrrec de Llenguaferits.

Rosa Fité porta els contes de la Castanyada a la Biblioteca

La sessió, que està adreçada a infants a partir dels quatre anys, serà aquest dissabte a les 11 del matí a la Sala Infantil.