25 C
Blanes

Les escoles de dansa organitzen una gala benèfica amb Ucraïna aquest diumenge

En concret, es recaptaran diners per enviar a un refugi d'infants que han quedat orfes per culpa de la guerra.

Escola de dansa Daina
Escola de dansa Daina
Olena Bilousova

190 infants ucraïnesos que han quedat orfes per la guerra, han estat acollits en un petit refugi a Ucraïna mateix. Per ajudar-los, aquest diumenge s’organitza una gala benèfica a Lloret de Mar. Hi actuaran una desena d’escoles de dansa, que són totes les de Lloret i alguna de Blanes i Hostalric.

Una de les organitzadores és Olena Bilousova, que explica que amb aquest espectacle l’objectiu és recaptar diners, però també agrair a Lloret de Mar tota l’ajuda que han rebut des que va esclatar la guerra.

“Volem recaptar diners per a 190 infants ucraïnesos que estan en zones de bombardejos, s’han quedat sense pares i viuen en un refugi”

Olena Bilosouva

Olena Bilousova recorda que el dia a dia per als ucraïnesos és molt dur, sobretot per als que s’han quedat al seu país, però també per als milers d’ucraïnesos que segueixen el conflicte des de la distància amb el cor encongit.

“Fa molt mal que, quan et despertes, agafes el telèfon i truques per veure si els teus estimats amics i familiars estan vius o no; és difícil, molt difícil”

Olena Bilosouva

Olena Bilousova ressalta que la voluntat de les persones refugiades és tornar a casa tan aviat com puguin, però mentrestant està molt agraïda de com se les ha acollit a Lloret i arreu.

Cartell de la gala benèfica amb Ucraïna
Cartell de la gala benèfica amb Ucraïna

La gala benèfica amb els infants orfes ucraïnesos es farà aquest diumenge, a les onze del matí, al Teatre de Lloret. La iniciativa compta amb el suport de l’Ajuntament, tal com assenyala el regidor del Teatre, Albert Robert.

“Des del Teatre hem posat a disposició l’equipament perquè les escoles de dansa facin aquest acte solidari”

Albert Robert

Les entrades es vendran abans de començar l’espectacle i els 10 euros es destinaran íntegrament a fer el donatiu. Tot i així, l’organització ha deixat clar que les portes estaran obertes a tothom, en cas que algú no tingui recursos per comprar el tiquet.

A l’acte, hi assistiran un cònsol d’Ucraïna i l’alcalde de Lloret, entre altres autoritats.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.