26.6 C
Blanes

Lloret acollirà una jornada massiva de puntaires aquest diumenge

Unes 3.500 puntaires, vingudes d'arreu de Catalunya però també de l'Estat i d'Europa, seran a Lloret diumenge en motiu de la Diada de la Puntaire de Catalunya. Ocuparan bona part del passeig marítim, on s'haurà de tallar el trànsit.   Així exhibiran, al llarg de tot el dia i a l'aire lliure, l'art de fer […]

Unes 3.500 puntaires, vingudes d'arreu de Catalunya però també de l'Estat i d'Europa, seran a Lloret diumenge en motiu de la Diada de la Puntaire de Catalunya. Ocuparan bona part del passeig marítim, on s'haurà de tallar el trànsit.

 

Així exhibiran, al llarg de tot el dia i a l'aire lliure, l'art de fer puntes de coixí. La diada es complementa amb altres activitats culturals i lúdiques, com “trabucaires, sardanes, una regata de llaguts o una desfilada molt divertida de majorettes”, segons avança la regidora de cultura de l’Ajuntament, Laura Bertran.

 

Per a les persones que acompanyin el gruix de puntaires també hi ha activitats previstes, com unes visites guiades als jardins de Santa Clotilde. Cal dir que en el Passeig Verdaguer hi haurà parades que vendran productes relacionats amb les puntes de coixí, com els boixets.

 

Del col·lectiu que es donarà cita a Lloret, la immensa majoria són dones, però també s'espera la presència d'algun home aficionat a una activitat que requereix molta paciència i destresa.

 

Recordem que aquesta és la segona vegada que Lloret acull la diada dedicada a la puntaire. En aquesta ocasió, ha estat escollida la vila com a emplaçament per davant de Berga, l'altra possible candidata.

 

Per tant, s'espera diumenge una diada molt participativa, en què s'assolirà la vintena edició. Hi seran, de ben segur, les quaranta puntaires que hi ha en actiu a Lloret.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.