Lloret acomiada la Reina Carnestoltes aquest dimecres al vespre, amb l’enterrament de la sardina

El seguici funerari surt a les 20 hores de la plaça Pere Torrent i arriba a la plaça de la Vila, on el Xino-Xano repartirà sopar a base de cigrons i anxoves.

Carles Carbonell i Albert Robert
Lloret acomiada la Reina Carnestoltes aquest dimecres al vespre, amb l’enterrament de la sardina

00:00



Avui es posa punt i final a la celebració del Carnaval a Lloret de Mar, amb el tradicional enterrament de la sardina. A Lloret, el comiat del Rei Carnestoltes (aquest any, Reina Carnestoltes) consisteix en fer un seguici funerari en què tothom va vestit de dol rigorós i porta un ciri a la mà. El seguici surt a les vuit del vespre de la plaça Pere Torrent i arriba a la plaça de la Vila.

Allà es llegirà el testament del Rei Carnestoltes. Tot seguit, hi haurà ball amb el conjunt Maracaibo. La vetllada es complementa amb el sopar popular que serveix cada any el Xino-Xano, a base de cigrons i anxoves. Un membre de l’entitat, Carles Carbonell, explica per què van canviar les tradicionals arengades per altres peixos.

Recordem que l’enterrament de la sardina simbolitza la fi del Carnaval i alhora enceta el temps de Quaresma. Acaba, doncs, al temps de disbauxa, i comença un període marcat per l’abstinència i la penitència. Tot i que el regidor de Cultura, Albert Robert, creu que el Carnestoltes voldria que seguíssim alegres.

L’origen de l’enterrament de la sardina prové de l’antiga tradició de sortir als afores dels pobles a berenar el darrer dia de carnaval i fer aquest ritual per tancar el període de gresca.

«Estimada Montserrat, encara que sigui mentida» arriba al Teatre de Lloret

El monòleg interpretat per Judit Saula serà aquest dissabte a les set de la tarda i encara queden algunes entrades disponibles.

La Biblioteca acull la xerrada «El català i tu» per fomentar l’ús de la llengua

La sessió tindrà lloc aquest dimecres a les set de la tarda a la sala polivalent i anirà a càrrec de Llenguaferits.

Rosa Fité porta els contes de la Castanyada a la Biblioteca

La sessió, que està adreçada a infants a partir dels quatre anys, serà aquest dissabte a les 11 del matí a la Sala Infantil.

Tot a punt per la castanyada popular de Xino-Xano de diumenge

Enguany es cuinaran 120 quilograms de castanyes i 120 de moniatos i hi haurà jocs de fusta gegants pels més petits.