25 C
Blanes

Lloret Cycling, el nou producte per fomentar el cicloturisme a Lloret de Mar

El producte, que es començarà a promocionar aquest cap de setmana, compta amb sis rutes de carretera i sis, de ciclisme de muntanya.

Vídeo de promoció de Lloret Cycling
Vídeo de promoció de Lloret Cycling
Jaume Dulsat, Olga Güell, Sergio Falla i Elizabeth Keegan

Lloret de Mar segueix amb la seva aposta per acollir ciclistes i ha creat una nova oferta de cicloturisme, estructurada en sis rutes de carretera i sis més per a bicicletes tot terreny. L’oferta s’ha presentat aquest dimecres davant d’una seixantena de persones, entre representants d’hotels, agències de viatges i empreses especialitzadeds.

La feina s’ha fet durant el primer semestre del 2017 i inclou mapes tècnics, un web específic, tracks, informació en aplicacions especialitzades i tot tipus de material audiovisual. La finalitat és impulsar les estades de turistes interessats en fer ciclisme, ja sigui per carretera o camins de la Costa Brava i l’interior de les comarques gironines.

Es tracta d’una activitat esportiva que té una demanda elevada des del gener fins al mes de maig o juny, i que permet contribuir a desestacionalitzar la temporada. A més, atrau mercats com el francès o el polonès, que són prioritaris en aquest segment.

En aquest sentit, l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, subratlla que s’han de potenciar els recursos naturals del territori aprofitant un moment en què els cicloturistes d’arreu d’Europa busquen nous destins.

El producte l’ha estructurat l’empresa eXtrem team. Agnès Güell explica que, en total, han definit una dotzena de rutes, tenint en compte principalment la seguretat dels ciclistes i també dels conductors de vehicles motoritzats; per això s’han fixat, sobretot, en la densitat de trànsit. A més, Güell assegura que el terme municipal de Lloret té unes condicions molt bones per anar amb bicicleta, tant per la xarxa de carreteres com pels camins i trams de muntanya.

Agnès Güell ha afegit que Lloret la destinació té un clima molt bo per rodar a l’hivern i la primavera, que hi ha molt d’ambient ciclista i que molts restaurants i hotels tenen la cuina oberta quan els ciclistes arriben a dinar fora de l’horari habitual, després de rodar durant moltes hores.

El projecte s’ha impulsat des de Lloret Turisme, que ha comptat amb la col•laboració de la penya ciclista. Un dels membres, Sergio Falla, remarca la ruta estrella, que són els 35 quilòmetres que passen arran de costa entre Lloret i Sant Feliu de Guíxols.

Tot el material que s’ha creat al voltant del nou producte Lloret Cycling es començarà a difondre aquest cap de setmana a la fira Sea Otter Europeque, que tindrà lloc a Girona del 2 al 4 de juny. Ho ha anunciat Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme.

Relacionat amb aquest esdeveniment, Lloret de Mar serà la seu aquest dissabte d’un workshop organitzat pel Patronat de Turisme Costa Brava que comptarà amb una quinzena d’operadors turístics internacionals i una desena d’establiments de Lloret i voltants.

Cal afegir que, per seguir promocionant aquest nou producte, la propera tardor vindrà a entrenar a Lloret Valentí Sanjuan, el youtuber esportista més seguit del món. A Youtube té prop de 300.000 seguidors.

Lloret de Mar rep cada any més de 3.000 ciclistes -tan amateurs com professionals- que escullen la destinació per a les seves estades esportives.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.