Lloret de Mar és la seu de la presentació internacional dels nous models de bicicleta elèctrica i gravel de l’empresa alemanya Focus. Des del passat dimecres i fins al proper diumenge, 400 col·laboradors i clients internacionals de la companyia -provinents de diferents països- s’allotgen a l’hotel L’Azure, on hi ha exposats els nous models de bicicletes.
A l’establiment s’hi han adaptat diferents sales com a espais expositors i també s’ha habilitat una zona del Pavelló Municipal d’Esports, amb una ‘test bike station’, on els clients poden provar les bicicletes i gaudir de les diferents rutes que ofereix Lloret de Mar.

L’empresa Focus, establerta a Stuttgart, fabrica diferents tipus de bicicletes d’alta gamma. És una marca de molt prestigi, vinculada als campions del ciclisme, segons un dels seus representants, Karl Szmechel.
Des de Lloret de Mar, es valora molt positivament que la destinació sigui la seu d’aquesta presentació. Segons Montse Belisario, directora del Lloret Convention Bureau, aquest fet ajuda a “posicionar” el sector MICE (turisme de congressos i esdeveniments) i l’esportiu, i a “marcar la diferència amb altres destinacions”.

Lloret de Mar compta amb onze rutes recomanades de carretera i sis rutes de muntanya per a ciclistes. A més, disposa de dos mapes amb tota la informació tècnica de les rutes que també s’han pujat a les aplicacions d’ús habitual pels ciclistes, Wikiloc i Strava.
A més, cal destacar la quinzena d’establiments certificats especialitzats en cicloturisme, així com l’oferta especialitzada en MICE del Lloret Convention Bureau, amb més de 60 membres.