18.9 C
Blanes

Lloret ofereix per primera vegada pràctiques a empreses als alumnes de secundària

Els instituts de Lloret han arribat a un acord amb l'ajuntament per tal d'oferir pràctiques a empreses per als alumnes de 3er i 4rt d'ESO que tenen dificultats per seguir les classes. Es tracta d'una proposta nova, que es posa en marxa aquest trimestre i que, per ara, compta amb una dotzena estudiants d'entre 14 […]

Els instituts de Lloret han arribat a un acord amb l'ajuntament per tal d'oferir pràctiques a empreses per als alumnes de 3er i 4rt d'ESO que tenen dificultats per seguir les classes. Es tracta d'una proposta nova, que es posa en marxa aquest trimestre i que, per ara, compta amb una dotzena estudiants d'entre 14 i 15 anys d'edat.

 

Durant dos dies a la setmana, els matins, faran pràctiques a empreses, que constaran en el seu currículum escolar. La idea prové dels centres Roca Grossa i Coll i Rodès, que han demanat col·laboració al consistori i aquest és el que s'ha dedicat a cercar les empreses, tant de perruqueria, com de jardineria, pintura, fusteria, mecànica, floristeria, comerç, etc.

 

L'objectiu de les pràctiques és que els alumnes es formin laboralment, mentre els avalua la mateixa empresa. De cara al futur, és a dir, quan acabin els estudis, els pot servir per trobar una vocació o cercar una sortida laboral.

 

D’altra banda, tres escoles de Lloret mantenen les portes obertes aquesta setmana, a l'espera que comencin les classes i després que hagin acabat els casals d'estiu. Són els centres Pere Torrent, Pompeu Fabra i Àngels Alemany, que acullen els alumnes, mentre els seus pares treballen.

 

S'han apuntat una seixantena de nens i nenes, una xifra que, des de l'ajuntament, es pensava que seria superior. Des d'avui i fins divendres, els assistents a l'anomenada Escola Oberta duen a terme activitats pròpies dels casals d'estiu, com lleure i esport.

 

La possibilitat de no tancar les escoles fins que comenci el curs -cosa que serà el 12 de setembre- es duu a terme per primera vegada aquest any a Catalunya. La idea prové de la Generalitat i té com a finalitat facilitar les coses als pares que ja treballen, mentre els seus fills encara no han iniciat les classes.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.