21.9 C
Blanes

Lloret de Mar participa d’una trobada de rutes culturals europees a Itàlia

Una de les finalitats és explicar el projecte de la xarxa de jardins històrics, que lidera la destinació.

Jardins de Santa Clotilde
Jardins de Santa Clotilde
Albert Robert

Aquests dies, representants de Lloret de Mar es troben a la ciutat italiana de Luca per donar a conèixer el projecte de la Xarxa Europea de Jardins Històrics. La finalitat és que s’hi sumin entitats i jardins històrics d’arreu d’Europa.

De moment, s’ha fet una assemblea d’àmbit internacional amb 40 participants –que va tenir lloc a Lloret, a principis de setembre- i prèviament es va constituir l’associació europea de Jardins Històrics. La integren Lloret de Mar –que impulsa tot aquest projecte-, a més d’Aranjuez i el Laboratori de Patrimoni, Creativitat i Turisme Cultural de la Universitat de Barcelona.

Els representants lloretencs van arribar ahir a Luca. Hi passaran el dia d’avui, participant en aquesta trobada internacional. Demà exposaran el projecte de creació d’una xarxa de jardins històrics. Aquesta presentació anirà a càrrec del regidor de Cultura, Albert Robert, que explica que la presència de Lloret a les jornades és una petició del director de l’Institut d’Itineraris Culturals, Stefano Dominioni que “quan va venir a Lloret, va mostrar molt d’interès en aquest projecte i ens va demanar que vinguéssim a Itàlia per explicar com ho hem fet, perquè considera que hem estat exemplars”.

Albert Robert també destaca que aquest projecte permetrà Lloret posicionar-se en el mapa de rutes europees, i, també, “tots aquells turistes que coneixen les rutes europees, veuran que hi ha una nova, que és la dels jardins històrics, veuran que passar per Lloret i segurament ens visitaran. A més, ens permetrà aconseguir més recursos a nivell europeu”.

De moment, hi ha tres països molt interessats en formar part d’aquesta Xarxa Europea de Jardins Històrics. Són Portugal, Itàlia i Polònia. Amb aquestes incorporacions, s’assoliria la xifra mínima per a poder constituir un itinerari europeu, que és de tres països. El pròxim pas serà la celebració d’un assemblea per aprovar el seu ingrés i, així, preparar una candidatura que es presentaria a principis de l’any que ve.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.