Les persones entre 50 i 69 anys que encara no s’hagin vacunat contra la Covid-19 ni hagin contret la malaltia podran vacunar-se a la marató que es durà a terme a Lloret de Mar aquest dijous, sense demanar cita prèvia. És important remarcar que la campanya només s’adreça a usuaris dels CAP de Lloret i cal que duguin la targeta sanitària.
La directora de l’Àrea Bàsica de Salut de Lloret – Tossa, la doctora Cristina Castellà, remarca que és molt important que les persones d’aquesta franja d’edat es vacunin.
“Són grups que encara tenen un risc important d’emmalaltir de forma greu per la Covid i, a més, poden arribar a morir per aquesta causa”
Cristina Castellà
La doctora anima tothom que compleixi els requisits a vacunar-se.
“Que vinguin sense por, que és la millor garantia de no patir la Covid o no tenir seqüeles posteriors”
Cristina Castellà
La vacuna que se’ls administrarà serà la que els pertoqui segons la franja d’edat. De 50 a 59, Pfizer; de 60 a 69, AstraZeneca.
Lloret de Mar és un dels set municipis gironins on es du a terme la marató perquè les dades de vacunació són inferiors a la mitja.
La regidora de Salut Pública, Jennifer Pérez, explica que aquesta marató facilita la vacunació als usuaris, que si demanen hora al departament de Salut han d’anar a vacunar-se a Blanes, Calella o Girona. Per això anima a tothom a aprofitar l’oportunitat.
“Aquelles persones d’entre 50 i 69 anys que no s’hagin pogut vacunar pel motiu que sigui les animem a venir aquest dijous”
Jennifer Pérez
Les altres poblacions escollides són Roses, l’Escala, la Bisbal d’Empordà, Palafrugell, Torroella de Montgrí i Tossa de Mar. En els llocs on ja s’ha fet, la resposta ha estat molt positiva i s’espera que sigui així també a Lloret, on és previst administrar unes 900 dosis.
La campanya es farà a la biblioteca municipal, al matí de nou a dues i a la tarda de tres a vuit.
Recordem que la vacunació convencional ja s’ha obert a la franja de 40 a 45 anys i que les persones d’entre 60 i 69 que tenen la primera dosi, ja poden demanar hora per a la segona.