25 C
Blanes

L’oci nocturn, content de poder reobrir abans de la revetlla de Sant Joan

A partir de dilluns vinent, 21 de juny, els locals d'oci nocturn poden tornar a aixecar la persiana. Els usuaris hauran de dur la mascareta i no es podrà consumir a la pista de ball.

Un assaig de reobertura a Sitges (Betevé)
Un assaig de reobertura a Sitges (Betevé)
Joaquim Boadas

Els locals d’oci nocturn podran tornar a obrir a Catalunya a partir de dilluns vinent, 21 de juny. El Departament de Salut ha arribat a un acord amb el sector que fa més temps que està tancat a causa de les restriccions de la pandèmia, més d’un any.

Joaquim Boadas, secretari general de la FECASARM, la patronat de l’oci nocturn, valora positivament l’acord, especialment perquè la Generalitat ha fet marxa enrere i no obligarà a mantenir la distància de seguretat dins dels establiments.

“Valorem positivament que la Generalitat s’hagi fet enrere amb el tema de l’obligació de fer guardar distància de seguretat a la pista de ball i les barres”

Joaquim Boadas

Sí que serà obligatori dur la mascareta i només es podrà consumir a les taules. El local tindrà l’obligació de fer complir la normativa.

“S’ha de portar mascareta en tot moment, només es podrà treure quan es consumeixi, i a la pista de ball mai perquè estarà prohibit consumir a la pista”

Joaquim Boadas

El que el sector no acaba de veure clar és que hagin de tenir un registre de les persones que entren; un llistat que caldrà guardar durant un mes. Joaquim Boadas creu que és una mesura difícil de complir i, a més, pot vulnerar la protecció de dades i el dret a la intimitat de les persones.

L’aforament a l’interior dels establiments serà del 50%. Pel que fa a l’horari, les discoteques podran obrir fins a dos quarts de quatre de la matinada. Els bars musicals, en canvi, només podran tancar a aquesta hora els divendres, dissabtes i vigílies de festius, mentre que la resta de dies hauran de tancar mitja hora abans.

Els locals amb un aforament inferior a 500 persones tindran mitja hora per desallotjar les sales. Els de més de 500 persones tindran un quart d’hora més.

El sector ha demanat si la reobertura es pot avançar al cap de setmana, per poder preparar-se bé de cara a la revetlla de Sant Joan. De moment, la Generalitat no ho contempla. Però, sigui com sigui, l’important per a l’oci nocturn era poder tornar a obrir abans de la revetlla, per evitar l’excés de festes il·legals.

“En una nit que podríem qualificar com la segona més important de l’any, després de Cap d’Any, tenir els locals tancats era totalment temerari”

Joaquim Boadas

Salut ha recordat que totes aquestes mesures es poden revisar segons la situació epidemiològica.

Malauradament, la FECASARM calcula que entre el 15 i el 20% de locals no hauran superat la crisi del coronavirus i no podran tornar a obrir o ho faran amb nous propietaris.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.