La totalitat dels llums de Nadal de Lloret de Mar han d’estar encesos a partir de demà. Així ho recull el contracte d’adjudicació. De moment, la il·luminació nadalenca, molt esperada pels veïns de la vila, s’ha començat a activar aquest cap de setmana, inclòs el llaç que hi ha a la rotonda de la riera.
El regidor de Promoció Econòmica, Jordi Orobitg, ha volgut sortir al pas pel neguit que ha provocat que les llums no s’hagin encès per Sant Romà. Davant dels comentaris que apuntaven a una raó política, ha assegurat que “en cap cas hi ha hagut un component de consideració política, aquest any tocava renovar el contracte, s’ha fet un nou concurs i moltes vegades existeixen circumstàncies que fan que es puguin allargar els terminis”. Enguany, s’hi destinaven 80.000 euros més IVA. Aquest era l’import inicial del contracte, millorable a la baixa. Finalment, s’ha adjudicat per 72.000 euros més IVA.
Ara, segons el contracte, totes les llums han d’estar enceses a partir de demà, 5 de desembre. Segons Orobitg, “en el cas que el dia 5 no estigui tot encès, d’acord amb el contracte haurem d’obrir els expedients corresponents per demanar responsabilitats a l’empresa”.
Orobitg també ha volgut remarcar que, de la mateixa manera que hi ha veïns que demanen que les llums s’haurien d’haver encès abans, hi ha d’altres que defensen que es compleixin els decrets de la Generalitat, pel que fa a les restriccions horàries. Això, suposaria que les llums no s’encenguessin tantes hores ni tants dies.
A Lloret de Mar, a banda dels elements que hi ha distribuïts al llarg del municipi, també hi haurà llums de Nadal als accessos de les urbanitzacions.
