Xerrada, demà a la tarda, per conèixer de quina manera afecten la brossa i, sobretot, els plàstics a l’estat del mar i a les seves espècies. L’activitat forma part del projecte El mar és una joia, impulsat per la Joieria Grau amb la col·laboració de Xatrac.
Per a la conferència s’ha convidat tres experts en la matèria: Anna Masdeu, presidenta del Grup d’Acció Local Pesquer de la Costa Brava i gestora del fons europeu per a la pesca sostenible; l’activista, bussejador i fotògraf de naturalesa Gonzalo Jara; i Simone Mariani, que és tècnic investigador del Centre d’Estudis de Blanes i professor d’ecologia marina de la Universitat de Barcelona.
Santi Escartín, director de Xatrac, ha explicat que cadascú donarà el seu punt de vista i, després, s’obrirà un col·loqui amb el públic. Escartín creu que hi ha una part de la població molt conscienciada, però reconeix que encara queda molta feina per fer.
La conferència, dirigida pel coordinador pedagògic de Xatrac, Jordi Gaitán, es farà demà dimecres a la tarda, a partir de les set, a la Biblioteca. L’entrada és gratuïta.
La campanya s’ha complementat amb diferents tallers i activitats a les escoles que han funcionat molt bé, segons Xatrac. A més, hi ha programada la neteja del fons marí de Fenals que fa unes setmanes es va haver de posposar pel mal temps. La intenció és fer-la el 8 de setembre.