25 C
Blanes

Unes jornades per exposar els avantatges dels ‘robots-assistents’ en el sector hoteler

Les organitzen Marmirada i MCS Informàtics la setmana que ve a l'Hotel Acapulco.

Dos dels robots (Hotel Acapulco)
Dos dels robots (Hotel Acapulco)
Damià Font i Marc Corbella

Pot ser que en algun restaurant o hotel hagueu vist un robot acostant plats a les taules. Són els anomenats “robots cambrers” o “robots assistents” i sembla que cada vegada podrien ser més habituals.

Per això la setmana que ve s’organitzen unes jornades on es presentaran els avantatges d’aquests robots per als establiments hotelers. L’organitzen Marmirada i MCS Informàtics i es farà de dimarts 4 a dijous  6 d’octubre, a l’Hotel Acapulco.

Marc Corbella, d’MCS Informàtics, explica que l’objectiu d’aquests robots no és treure llocs de treball, sinó al contrari, fer feines automatitzades que puguin descarregar de feina als empleats que, al seu torn, poden fer una atenció més personalitzada per a la clientela.

“Són cambrers, però són més aviat assistents, que serveixen per ajudar-los en tasques més repetitives”

Marc Corbella
Damià Font i Marc Corbella, als estudis de Nova Ràdio Lloret
Damià Font i Marc Corbella, als estudis de Nova Ràdio Lloret

Per tant, la intenció és que siguin beneficiosos per a l’hoste, però també per al propi equip. Damià Font, de Marmirada, explica que, a banda dels robots-cambrers, també hi ha uns altres robots que permeten difondre informació.

“Tenim uns altres robots, que són un punt d’informació, equipats amb unes tablets i els pots posar la informació que vulguis a través d’un link”

Damià Font

Tot i que en altes països aquest tipus de robots estan molt estesos, aquí encara costa trobar-ne. Per això desperten la curiositat de la clientela.

“Té un poder de reclam molt important: les vendes acaben augmentant perquè hi ha molta gent que té curiositat i vol anar a provar-ho i a veure-ho”

Marc Corbella

 “El 100% dels clients que es troba un robot, ningú no es queda indiferent, el toquen, el miren, li fan preguntes, toquen la pantalla…”

Damià Font

Cal tenir en compte que els robots són multiidiomes i, a més, cada establiment els pot personalitzar amb vinils.

A les jornades de la setmana que ve, que comptaran amb el representant dels robots a l’Estat espanyol, es faran diferents xerrades i també pauses-cafè en què els propis robots faran de cambrers. Les sessions es faran de dimarts a dijous, de nou a dotze. Les inscripcions es poden fer en aquest enllaç.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.