Imatge: Un agent de l'ADF remullant una zona | Font: ADF
Arxiu de so: Enric Martínez
Podcast: Download (Duration: 1:16 — 1.7MB)
L’Agrupació de Defensa Forestal du a terme, fins a finals de maig, actuacions per minimitzar el risc d’incendi forestal amb el borrissol que produeixen els pollancres. El cap dels voluntaris de l’ADF, Enric Martínez, assegura que es tracta d’un element molt inflamable i, a més, es propaga ràpidament.
Per aquest motiu, aquests dies remullen amb aigua els marges i altres indrets de bosc on detecten una presència elevada de borrissol. A més, demanen que contactin amb l’agrupació els veïns que tinguin constància d’una zona on calgui fer una actuació (poden contactar al mòbil 690 782 095 o bé al correu electrònic info@adflloret.org).
A més a més, també és important remullar el borrissol perquè provoca al•lèrgia a moltes persones.
Recordem que, a banda de les tasques específiques per remullar el borrissol de pollancre, fins el 15 de juny està restringida la possibilitat de fer foc al bosc i als voltants amb l’objectiu de reduir el risc d’incendi forestal. De fet, només es permet en casos molt especials. A partir del 15 de juny i fins a mitjan setembre, està del tot prohibit encendre qualsevol tipus de foc.