13 parelles a la nova edició del Projecte Rossinyol per fomentar el català i l’arrelament al territori

Les parelles les conformen un alumne de 6è de primària a 4t d'ESO que fa poc temps que viu a Lloret i un estudiant universitari de la UdG.

Alguns dels participants i Francisco Pastor
13 parelles a la nova edició del Projecte Rossinyol per fomentar el català i l’arrelament al territori

00:00



Torna, un any més, el Projecte Rossinyol a Lloret de Mar. En aquesta nova edició, s’han creat 13 parelles. Les conformen un alumne de 6è de primària a 4t d’ESO que fa poc temps que viu a Lloret, que és el mentorat, i un estudiant universitari de la Universitat de Girona (UdG), que li fa de mentor i l’ajuda a aprendre català i a arrelar-se al territori.

Divendres es va presentar la nova edició i des de la ràdio vam poder parlar amb alguns dels participants al projecte, a qui podeu escoltar en l’arxiu adjunt. Per la seva banda, el regidor d’Educació, Francisco Pastor, considera que aquest projecte és molt interessant, sobretot tenint en compte la gran quantitat de nacionalitats que conviuen en un municipi com Lloret.

En els propers mesos, els mentors i els mentorats es trobaran un cop per setmana per practicar la llengua catalana i, a la vegada, conèixer els espais i les tradicions de Lloret i de Catalunya en general.

23 alumnes de secundària podrien beneficiar-se d’una aula d’acollida intensiva, que Educació no ha posat en marxa

Des de PEDAL reclamen que el recurs es torni a posar en funcionament de manera immediata, a causa de l'alt nombre d'alumnes que el necessitarien.

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.

El seguiment de la vaga de docents a Lloret és baix en el primer dia de curs

Tot i així, les reclamacions del col·lectiu segueixen sobre la taula i hi ha hagut mobilitzacions arreu del territori.