37 espectacles «de gran qualitat» conformen la nova programació teatral a Lloret de Mar

Les entrades es posen a la venda dilluns vinent.

El Favor, una de les obres mediàtiques d'aquesta temporada
Isabel Bernal
37 espectacles «de gran qualitat» conformen la nova programació teatral a Lloret de Mar
00:00

La nova programació del Teatre de Lloret portarà al municipi 37 espectacles diferents aquesta tardor. Tal com s’ha exposat a la presentació que s’ha fet aquest dijous al mateix teatre, la nova temporada busca un equilibri entre les propostes més conegudes i els espectacles amb menys ressò mediàtic.

Segons la direcció del teatre, els espectacles que conformen la cartellera tenen un denominador comú: tots tenen una «gran qualitat artística i professionals». A més a més, es tractaran temes punyents que faran reflexionar els espectadors, com els trastorns mentals, l’homofòbia o el desig sexual femení.

Entre les propostes, n’hi ha de companyies que ja són habituals, com El Maldà i la Sala Flyhard que, juntament amb la Sala Versus Glòries, porten La paella dels dijous, una coproducció del Grec 2023 Festival de Barcelona. També torna a Lloret La Virgueria, amb La punta de l’iceberg.

A més a més, passaran pel teatre actors mediàtics, com Marc Rodríguez, Eduard Buch, Jordi Rico o David Marcé, amb els quals podrem gaudir de l’obra El Favor, una comèdia de Susanna Garachana dirigida per Xavier Ricart. O els actors Dafnis Balduz i Albert Salazar, que oferiran Pols de diamant.

A la presentació d’aquest dijous també s’ha posat de relleu que el Teatre de Lloret va tancar temporada el juny passat amb més de 12.000 entrades venudes, un 61,86% més que el mateix període de l’any anterior. Unes dades que es valoren de manera molt positiva i, segons la regidora de Cultura, Isabel Bernal, demostren que s’estan fent les coses bé.

“Les dades ens demostren que anem pel bon camí, estem fidelitzant un públic que sap que sempre hi ha una qualitat”

Isabel Bernal

Dins de la programació, cal destacar el talent de dos lloretencs que destaquen en l’àmbit de les arts escèniques. D’una banda, Eva Cabezas oferirà el seu nou monòleg, Sirviendo comedia, i, d’altra banda, s’ha programat Cabaret, que compta amb l’escenògraf lloretenc Víctor Peralta.

A més a més, la regidora posa èmfasi en la gran quantitat d’espectacles de companyies de Lloret.

“Dels 37 espectacles, 9 són de companyies de Lloret i això ens omple d’orgull”

Isabel Bernal

Entre el gruix de propostes de la temporada, hi ha la participació al festival Tardor en Dansa. Lloret de Mar és un dels dotze municipis que s’ha sumat a aquest projecte de l’Associació de Companyies Professionals de Dansa de Catalunya i l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya, que portarà diversos espectacles al carrer amb l’objectiu de promoure la difusió de la dansa arreu de Catalunya.

“No tothom ve al teatre, doncs el teatre va a la gent i en aquest cas hem programat cinc espectacles de diferents estils (dansa urbana, rumba, dansa contemporània i dansa clàssica)”

Isabel Bernal

Tot això i més és el que conforma la nova temporada de teatre a Lloret de Mar. Les entrades es posen a la venda dilluns vinent.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.

Tarda de contes a la plaça Melcior Montero

L'activitat, a càrrec de la narradora oral Mon Mas, pretén apropar la biblioteca als barris més allunyats.

La Festa Major de les Alegries arriba diumenge amb una programació pensada per a tots els públics

Entre els actes més destacats trobarem la Batallada, el dinar a la Pineda i el berenar popular amenitzat amb discjòquei.