La situació de l’ensenyament i els mestres catalans després de la Guerra Civil, al Club Marina Casinet

La xerrada es farà avui, a les 20 hores, a la seu del Casinet i el ponent serà el professor Salomó Marquès.

Salomó Marquès

Joan Domènech
La situació de l’ensenyament i els mestres catalans després de la Guerra Civil, al Club Marina Casinet

00:00



La situació de l’ensenyament i dels mestres catalans després de la Guerra Civil espanyola. Aquesta és la temàtica principal de la conferència que ha programat el Club Marina Casinet. Anirà a càrrec del professor Salomó Marquès, autor de diversos llibres.

El president del Casinet, Joan Domènech, ha explicat que troben molt interessant aquesta xerrada i ha explicat que Salomó Marquès explicarà les situacions que es van trobar els professors d’aquella època, que van ser perseguits per fer servir el català i que, fins i tot, van haver d’exiliar-se.

Salomó Marquès i Sureda va néixer a l’Escala el 1942. Va estudiar als maristes de Girona i l’any 1966 va ser ordenat sacerdot. Més tard, va ser president de Justícia i Pau i va estudiar a la Universitat de Girona, on es va llicenciar en Pedagogia. Va ser en aquell moment en què va començar a fer una recerca sobre els mestres i l’escola de la Segona República Espanyola i el franquisme.

Cal destacar que ha publicat diferents llibres sobre aquesta temàtica i també sobre escoltisme, un moviment al qual va estar lligat en la seva etapa de sacerdot. A més, l’autor va rebre el Premi Mestres 68 l’any 2006.

La conferència, a càrrec de Salomó Marquès i Sureda, l’organitza avui divendres el Club Marina Casinet. Serà a les vuit del vespre, al local social de l’entitat.

El Último Tributo actuarà aquest dissabte al Passeig Marítim

El concert, que forma part de la programació de la Setmana de la Mobilitat, serà a les vuit de la tarda.

La Casa Cultural Andalusa de Lloret celebra el primer aniversari de la seva seu amb un dinar per a socis i seguidors

L'esdeveniment serà aquest diumenge a les dotze del migdia a la seu de l'entitat i s'allargarà fins a les deu de la nit.

Tapeo Sound System donarà el tret de sortida a la jornada de concerts de la Setmana de la Mobilitat

L'espectacle, obert a tothom, serà aquest divendres a les vuit del vespre al Passeig Marítim.

La 26a trobada de puntaires obrirà la jornada de l’11 de setembre

L'activitat serà de deu del matí a una del migdiada al passeig Verdaguer.