Daniela Guillén ja és campiona del món. La pilot de Lloret de Mar ha fet història aquest diumenge a Darwin, Austràlia, on s’ha proclamat campiona del Mundial de Motocròs després d’imposar-se en les dues últimes mànegues de la temporada.
La lloretenca arribava a l’última cita del campionat com a líder, amb sis punts d’avantatge respecte de la italiana Kiara Fontanesi. Tot estava per decidir a Austràlia, però la Daniela no ha fallat i ha tancat el Mundial de la millor manera possible: amb un doblet.
En la primera mànega, disputada dissabte, Daniela Guillén va aconseguir una victòria molt important per ampliar el marge al capdavant de la classificació. La seva principal rival pel títol, Kiara Fontanesi, va acabar quarta i la diferència entre totes dues va passar dels sis als tretze punts.
Aquest diumenge, en la segona i definitiva mànega, la lloretenca ha tornat a demostrar per què ha estat una de les grans protagonistes de la temporada. Tot i començar en cinquena posició, ha anat remuntant fins a situar-se al capdavant de la cursa. A la desena volta ha superat Lachlan Turner i ja no ha deixat escapar la primera posició.
Amb la victòria, Daniela Guillén ha certificat matemàticament el títol mundial amb 233 punts, 24 més que Fontanesi. Lotte Van Drunen ha acabat tercera de la classificació general, amb 177 punts.
El títol culmina una trajectòria de molts anys perseguint el mateix objectiu. Guillén, que va començar a anar en moto amb només tres anys, havia estat subcampiona del món els anys 2023 i 2024 i tercera el 2025. Aquest 2026, finalment, ha aconseguit pujar al graó més alt.
La temporada de la pilot de Lloret ha acabat amb tres victòries de Gran Premi, a França, Alemanya i Austràlia, i amb una gran regularitat que li ha permès arribar a l’última prova amb la placa vermella de líder.
Fa només uns dies, abans de marxar cap a Austràlia, Daniela Guillén explicava a Nova Ràdio Lloret que volia afrontar la cita sense obsessionar-se amb els punts i centrant-se, simplement, a intentar guanyar les curses. També reconeixia que tenia bones sensacions amb el circuit de Darwin, on ja havia guanyat la temporada passada.
I les sensacions no l’han enganyat. Als 20 anys, Daniela Guillén ha aconseguit a més de 13.000 quilòmetres de Lloret el títol més important de la seva carrera.
Un Mundial que també la situa als llibres d’història del motociclisme: és la primera pilot espanyola que es proclama campiona del món de motocròs femení.
