Les persones amb vulnerabilitat poden sol·licitar que el calendari fiscal s’adapti a la seva situació personal

L'Ajuntament ha publicat els canvis en el calendari fiscal, després d'haver ajornat els terminis de pagament de taxes i impostos arran de la crisi del coronavirus.

Novetats al calendari fiscal

Lara Torres
Les persones amb vulnerabilitat poden sol·licitar que el calendari fiscal s’adapti a la seva situació personal

00:00



Des que va esclatar la crisi del coronavirus, l’Ajuntament va reaccionar de seguida i va aplicar certes modificacions al calendari fiscal per ajornar el pagaments de les taxes i impostos municipals. Ara que de mica en mica anem retornant a una certa normalitat, s’han publicat els nous terminis.

La regidora de Serveis Econòmics, Lara Torres, remarca que el més important a tenir en compte és que el Govern local és conscient que hi ha moltes persones afectades per aquesta crisi i que estan patint molts problemes econòmics. Per això és flexible i tothom que es trobi en situació de vulnerabilitat podrà sol•licitar altres terminis i fraccionaments, que seran estudiats i adaptats segons la situació de cada cas concret.

A grans trets, el canvi més destacat del nou calendari fiscal és que el pagament de l’IBI es farà amb tres pagaments, a l’agost, l’octubre i el desembre. A més, les escombraries i la resta de taxes es pagaran de manera intercalada entre juliol i setembre. També s’han ampliat els terminis per als pagaments que no estan domiciliats.

A més, la regidora ha explicat que aviat es faran públiques unes línies de subvencions de l’IBI, com les que es van treure l’any passat, però amb alguns petits canvis. I cal remarcar, també, que aquest divendres es tanca el termini per sol•licitar un ajut de 100 euros per pagar l’IBI.

Tota la informació es pot trobar a la pàgina web municipal i, a més, s’estan editant uns petits díptics per repartir-los als establiments comercials i les dependències municipals. Per a qualsevol dubte o sol•licitud, la ciutadania es pot adreçar al correu electrònic tresoreria@lloret.cat, tot i que la regidora demana paciència perquè aquests dies tenen moltes sol•licituds.

La Terremoto de Alcorcón: «Hem d’estar més units i onejar banderes amb més força que mai»

La Terremoto de Alcorcón, icona indiscutible de l’escena queer estatal, és la cap de cartell de la Pride Costa Brava d'aquest dissabte.

El sector turístic de Lloret de Mar aposta pel català amb sis empreses ‘lingüísticament responsables’

Són els hotels Anabel i Acapulco, les agències Tastets de Món, Marmirada i Traveltec, així com el Golf Lloret.

El Panxos, 30 anys com a referent de la cuina mexicana a Lloret de Mar

L'emblemàtic restaurant familiar ha rebut aquest dilluns el reconeixement del gremi i l'Ajuntament.

Els restaurants de Lloret alerten de la manca de personal qualificat en plena temporada turística

El sector assenyala que té dificultats per trobar cambrers, cuiners i altres perfils, mentre aposta per apujar sous i altres millores laborals.