Aquest cap de setmana s’ha celebrat una nova edició del festival Lloret Negre. Núria Cabutí ha estat la gran protagonista en rebre el Premi d’Honor, en reconeixement a la seva destacada trajectòria professional i a la seva extraordinària contribució al món editorial. Com a líder visionària, ha impulsat la innovació, la digitalització i la internacionalització del sector, aconseguint que la seva feina traspassi fronteres i tingui un impacte positiu en la difusió de la cultura i el coneixement.
Núria Cabutí ha demostrat un compromís constant amb la promoció de la lectura, la diversitat de veus i l’accés als llibres, consolidant-se com un referent d’excel·lència, talent i dedicació. El seu exemple inspira a noves generacions de professionals i subratlla la importància de la cultura com a motor de desenvolupament social. Aquest reconeixement no només celebra els seus èxits personals i professionals, sinó també la seva capacitat de lideratge ètic, la seva visió estratègica i la seva passió pel llibre com a eina de transformació.
A més d’aquest premi d’honor, durant tot el cap de setmana hi ha hagut un gruix d’activitats diverses entorn a la literatura de gènere negre i, a més, s’han lliurat la resta de premis d’aquest 2025.
El primer guardó de novel·la en llengua catalana ha estat compartit entre Oriol Canals, per ‘No dormiràs’, i Ludmila La Cueva Canut per ‘Vots de sang’. El segon premi ha estat per a Jaume Arasa amb ‘Calaixos mal tancats’. En llengua castellana, els guanyadors són -en aquest ordre- Benito Olmo (‘Fuego y Tinta’), Noelia Lorenzo (‘Purasangre’) i Toni Hill (‘La hora del lobo’).
En la categoria de relats, en adults el primer premi és per a LAS CASUALIDADES NO EXISTEN» de Marcos Tarre Briceño (Venezuela), segon premi compartit entre «UN DIA U OTRO» de Javier Luque (Cartagena – Murcia) i «REFLEJO» de Eduardo Oller (Barcelona), i tercer guardó també compartit per a «OJOS VERDES» de Rafael Saiz (Capellanes – Barcelona) i «EL ASESINO FANTASMA » autor Kira Montero (Sabadell-Barcelona).
En els relats juvenils, primer premi per a ESTRELLAS EN EL CIELO de Xiangyi Wang (Barcelona/ Sant Adrià del Besós), segon per a LO QUE BRILLA EN LA NOCHE de Carlos Serrano Almela (Villa-real / Castellón) i tercer per a CORTE FRÍO de Guillem Balaguer (Villa-real / Castellón).
L’artífex del festival, Angelique Pfitzner, afirma que «som un referent a Espanya, el nivell es manté i creix» en aquesta 8a edició. Una de les novetats d’aquesta 8a edició és que s’ha sumat un nou escenari al Lloret Negre: el teatre del Casal de l’Obrera. Un espai que l’organització qualifica de «magnífic i que té alguna cosa especial».
Els organitzadors ja preparen l’edició de cinema del Lloret Negre, prevista el cap de setmana del 8 i 9 de novembre. En aquest cas, serà la 4 edició.
