Frederic Guich: «Daniela Guillén és un exemple per Lloret i li prepararem una rebuda digna de campiona del món»

La pilot lloretenca torna a casa aquest dimecres 23, després de proclamar-se guanyadora al circuit australià.

Daniela Guillén celebrant el títol de campiona del món de motocròs.
Frederic Guich i Raül Costa
Frederic Guich: «Daniela Guillén és un exemple per Lloret i li prepararem una rebuda digna de campiona del món»
00:00

La pilot lloretenca Daniela Guillén ha fet història aquest cap de setmana al circuit australià de Darwin, després de convertir-se en la primera espanyola a proclamar-se campiona del món en motocròs.

En acabar la competició, Guillén va voler donar les gràcies a tothom que li ha fet costat i l’ha ajudat, diu, a fer realitat un dels seus somnis.

«Guanyar el Mundial és una cosa que somio des de petita. Costa perquè vinc d’uns anys molt difícils després de quedar segona i tercera tantes vegades. Vull donar les gràcies a tothom que ha estat darrere meu».

Daniela Guillén

Des de l’Ajuntament de Lloret de Mar ja preparen la rebuda que faran a la pilot lloretenca. Segons Frederic Guich, regidor d’Esports, Guillén és tot un orgull i un exemple de lluita i constància per al jovent de Lloret.

«És un gran exemple de constància i lluita. Estem en contacte amb ella i el seu equip. Ella torna aquest dimecres 23 i estem ultimant detalls per donar-li la rebuda que cal a una campiona del món».

Frederic Guich

Raül Costa, lloretenc i membre de la Junta de la Federació Catalana de Motociclisme, explica que el d’ahir va ser un dia molt important tant pels lloretencs com per la Federació. Es mostra contentíssim pel resultat de la pilot lloretenca, amb dues curses, la de dissabte i la de diumenge, que qualifica de fantàstiques.

«La Daniela no ha conquerit el Mundial per art d’encanteri. Amb tres anys ja anava en moto i ha anat passant per totes les categories, escalant tots els llocs que pertoquen».

Raül Costa

Des de la Federació remarquen també el fet que Guillén hagi passat pel Centre de Rendiment Esportiu de Sant Cugat, becada per la Federació, on va estar un total de tres anys. Un fet que els satisfà enormement.

L’esportista lloretenca explicava fa poc la seva intenció de passar un temps als Estats Units, on el motocròs té més importància i es viu més. Costa confessa que, malgrat que li sap greu, Guillén no serà ni la primera ni l’última pilot catalana a fer carrera als Estats Units. Un fet que passa amb les motos, el motocròs i amb els cotxes.

«Nosaltres hem de respectar i valorar la seva decisió. Benvinguda sigui i que allà li vagi realment molt bé. És una altra història, allà el motocròs està més professionalitzat».

Raül Costa

Són declaracions de Raül Costa, membre de la Junta de la Federació Catalana de Motociclisme.

Daniela Guillén fa història: la lloretenca es proclama campiona del món de motocròs

Amb només 20 anys, es converteix en la primera pilot espanyola de la història que aconsegueix el títol mundial.

El Lloret afronta la temporada amb la mirada posada en el play-off

El Club Futbol Lloret debuta a la lliga aquest dissabte, a les sis de la tarda, al camp municipal d'esports

Marc Córdoba, l’únic lloretenc que participarà a les Skate Series

Ho farà en la modalitat roller i, a més, s'ha encarregat de muntar la gran rampa vertical.

Daniela Guillén pot fer història aquest cap de setmana al Mundial de Motocròs femení

La lloretenca afronta l'última prova com a líder i, si guanya, serà la primera pilot espanyola en aconseguir-ho.