El Consell d’Europa avala la ruta de jardins històrics que impulsa Lloret

El director de l’Institut d’Itineraris Culturals assisteix al primer fòrum del sector.

Els participants del fòrum van visitar ahir els jardins de Santa Clotilde

Stefano Dominioni, José Tito Rojo
El Consell d’Europa avala la ruta de jardins històrics que impulsa Lloret

00:00



El Consell d’Europa avala la ruta de jardins històrics que impulsa Lloret de Mar. El director de l’Institut d’Itineraris Culturals assisteix al primer fòrum del sector, que se celebra fins aquest divendres a la destinació, amb una quarantena de participants. L’objectiu és construir una xarxa europea de jardins històrics, per tal que els assistents –vinguts d’Alemanya, Bèlgica, Espanya, França, Itàlia, Polònia i Portugal- s’hi puguin integrar.

Stefano Dominioni, el director de l’equipament, subratlla la importància d’aquesta futura xarxa en afirmar que «és una iniciativa molt important per Espanya i Europa, des del punt de vista turístic, però també de patrimoni, pel paisatge, d’accés a la cultura«.

Al fòrum -que acaba avui- hi participen més de 40 representants de jardins públics i privats d’àmbit internacional, com els de Boboli a Itàlia, i també d’empreses especialitzades en crear productes vinculats als jardins.

Els organitzadors destaquen el nivell dels ponents, entre ells, José Tito Rojo, conservador del departament de botànica de la Universitat de Granada i una eminència en l’àmbit dels Jardins Històrics. Assegura que el turisme vinculat als jardins és un fenomen que creix «cada cop és més fort, ho anem veient a Espanya, cada cop ve més gent, de França o Anglaterra, que demanen visitar els jardins«.

L’Associació Europea de Jardins Històrics es va constituir el passat mes d’abril. Actualment l’integren Lloret de Mar, Aranjuez i el Laboratori de Patrimoni, Creativitat i Turisme Cultural de la Universitat de Barcelona. El proper pas, que es vol formalitzar en el fòrum, és crear una xarxa d’àmbit europeu per a que més endavant tingui reconeixement com a itinerari cultural.

La trobada, que es fa a l’hotel Monterrey entre ahir i avui, ha comptat amb una visita als jardins de Santa Clotilde. Formen part de l’associació europea de jardins històrics i volen ser dels primers en conformar la futura xarxa internacional.

Precisament aquests dies hem conegut un seguit de xifres sobre el recinte noucentista. El passat mes d’agost va batre rècord de visitants, amb més de 15.000 persones, que van suposar un 17% més que l’any passat. Conseqüentment, els ingressos van ser més elevats: un 22% més que el 2016. En concret, es van superar els 50.000 euros en un sol mes.

Si parlem de xifres anuals, els números de Santa Clotilde parlen per si sols. Al llarg de tot l’any passat, van rebre 120.000 visitants i això va permetre recaptar en entrades 227.000 euros.

Rock per Xics actuarà aquest diumenge a Lloret en el marc de la Setmana de la Mobilitat

El concert serà a les cinc de la tarda al passeig marítim, que durant tota la jornada estarà tallat al trànsit.

El Último Tributo actuarà aquest dissabte al Passeig Marítim

El concert, que forma part de la programació de la Setmana de la Mobilitat, serà a les vuit de la tarda.

La Casa Cultural Andalusa de Lloret celebra el primer aniversari de la seva seu amb un dinar per a socis i seguidors

L'esdeveniment serà aquest diumenge a les dotze del migdia a la seu de l'entitat i s'allargarà fins a les deu de la nit.

Tapeo Sound System donarà el tret de sortida a la jornada de concerts de la Setmana de la Mobilitat

L'espectacle, obert a tothom, serà aquest divendres a les vuit del vespre al Passeig Marítim.