A la venda les entrades de ‘L’institut automàtic’ amb 140 alumnes al Teatre de Lloret de Mar

Al darrere hi ha el projecte de la UAP, que construeix musicals des de zero amb cançons adaptades al català.

Alumnes del projecte UAP
A la venda les entrades de ‘L’institut automàtic’ amb 140 alumnes al Teatre de Lloret de Mar
00:00

Es posen a la venda les entrades de ‘L’institut automàtic’, el musical que preparen els alumnes d’uns quants instituts de Lloret de Mar i voltants. Aquest és el títol de l’obra d’enguany, que es fa dins del projecte de la UAP -que vol dir PAU al revés- i que té Lloret com una de les seus.

El que fan aquests joves és tot un repte: construeixen un espectacle musical des de zero, amb cançons adaptades al català. Enguany la temàtica és la IA, en el sentit que la tecnologia pot canviar les coses en un futur no tan llunyà. Uns quants alumnes conviden el públic a assistir a l’estrena del 13 de març i alerten que en l’obra “els alumnes uneixen esforços per lluitar contra la IA”.

uap 2

L’argument és el següent: ‘L’institut automàtic’ de l’any 2050 funciona sense professors humans i les màquines guien els alumnes amb un sistema fred i impersonal, on gairebé no hi ha relacions humanes i el coneixement s’absorbeix de manera automàtica. Una apagada de llum col·lapsa el sistema i deixa els estudiants desorientats, no sabent què fer sense la tecnologia. Vulnerables i perduts, descobreixen la necessitat de cooperar utilitzant la seva creativitat i les emocions, troben llibres plens d’històries que els obren les portes a un altre tipus de coneixement, basat en la interacció i l’aprenentatge compartit.

Hi ha 140 alumnes implicats entre el cor de cambra (que canten amb micròfon) i la resta de participants, que els acompanyen a l’escenari. Provenen dels instituts de Lloret de Mar, a més del Serrallarga de Blanes, l’institut de Sils i l’institut de Palafolls. L’estrena de ‘L’institut automàtic’ serà el 13 de març i les entrades es poden comprar al web del Teatre de Lloret de Mar.

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.

El seguiment de la vaga de docents a Lloret és baix en el primer dia de curs

Tot i així, les reclamacions del col·lectiu segueixen sobre la taula i hi ha hagut mobilitzacions arreu del territori.

Més de 5.500 alumnes tornen als centres educatius de Lloret en un inici de curs marcat per la vaga de docents

El nou calendari acadèmic comença després que l'Ajuntament hagi invertit 350.000 euros en tasques de manteniment i millora als centres escolars.