Absolt l’acusat que s’enfrontava a 10 anys de presó per violar una noia durant una festa en una casa de Lloret de Mar. Els fets van passar la matinada del 14 de juny del 2021 i l’Audiència de Girona ha conclòs que «no ha quedat acreditat» que la víctima «no prestés el consentiment a les relacions sexuals».
No obstant això, tal com publica l’Agència Catalana de Notícies (ACN), la sentència sí que exposa que cap a les dues de la matinada la víctima i el processat van anar a una habitació i que «almenys en dos moments» hi va haver penetració.
La víctima va assegurar que totes les relacions sexuals van ser sense consentiment mentre que l’acusat va declarar al judici, segons indica el tribunal, que «quan ella li va manifestar en algun moment que volia parar, ell ho va fer«, però que després van continuar perquè «es van tornar a petonejar» i ell va veure «que volia seguir». El tribunal resol que hi ha «versions contradictòries dels fets» i situa com a «rellevant» que el relat de la víctima al judici «presenta variacions, omissions o complements» en relació amb declaracions prèvies i que aquestes mancances «no es poden esmenar» amb les proves.
La fiscalia l’acusava d’un delicte d’agressió sexual i d’un delicte lleu de lesions i demanava 8 anys de presó i multa de 900 euros. Pels mateixos delictes, l’acusació particular, en nom de la víctima, elevava la petició de presó a 10 anys i la de multa a 1.800 euros. La defensa, encapçalada pel lletrat Javier Pascual Franquesa, sol·licitava l’absolució i al·legava que les relacions sexuals van ser «plenament consentides».
Finalment, l’Audiència de Girona ha dictat una sentència absolutòria. Tot i així, la resolució no és ferma i es pot recórrer al TSJC.
