Aida Mauri, amb un quadre de l’església, guanya el 25è Concurs de Pintura Ràpida

El Club Marina Casinet ha recuperat el certamen, que ha comptat amb 34 obres presentades.

Jordi Soliguer
Aida Mauri, amb un quadre de l’església, guanya el 25è Concurs de Pintura Ràpida
00:00

34 quadres es van presentar a la 25a edició del Concurs de Pintura Ràpida que el Club Marina Casinet va organitzar diumenge passat. Una xifra molt bona per a l’entitat, que recuperava l’esdeveniment després de quatre anys sense organitzar-se.

Un dels atractius principals han estat els 3.750 euros que s’han repartit en premis. El primer, valorat en 1.200 euros, va recaure en Aida Mauri, que va pintar l’església de Sant Romà, tal com ha explicat el president del Casinet, Jordi Soliguer.

«L’Aida Mauriva reflectir una part de les cúpules de l’església amb un enfocament parcial i aportant una creativitat pròpia de la manera d’interpretar els colors, les formes, el punt de vista… Per tant, hi ha una aportació creativa important»

Jordi Soliguer
Aida Mauri amb el seu quadre (Jordi Triadó)
Aida Mauri amb el seu quadre (Jordi Triadó)

El segon premi, de 1.000 euros, ha recaigut en Abel Florido, que va dibuixar el carrer de la Vila.

El segon premi va ser per a Abel Florido (Jordi Triadó)
El segon premi va ser per a Abel Florido (Jordi Triadó)

El podi l’ha completat Julio García, amb el tercer premi, dotat amb 800 euros, amb un quadre de la plaça Pere Torrent.

Julio García amb el seu quadre, que va merèixer el tercer premi (Jordi Triadó)
Julio García amb el seu quadre, que va merèixer el tercer premi (Jordi Triadó)

A més a més, s’ha entregat el Premi Especial Natura, que atorga la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament i que consta de 750 euros. El guardó ha estat per Joan Vila.

«En Joan Vila va pintar el mar que hi havia aquell dia, boirós, vist des de Cala Banys, amb les onades trencant contra les roques… amb una expressivitat original»

Jordi Soliguer
El premi Natura, de Joan Vila (Jordi Triadó)
El premi Natura, de Joan Vila (Jordi Triadó)

Totes les obres estan exposades aquesta setmana, fins dissabte, a la Casa de la Cultura. Tot i que entre els participants hi havia alguns lloretencs, la majoria van venir de fora.

El Castaween omplirà Lloret de zombis amb una batucada i cercavila tenebroses

La desfilada serà aquest dissabte a dos quarts de set de la tarda i sortirà des de la plaça de la Vila, on en tornar hi haurà també una disco zombi.

El lloretenc Ramón Vilaró, guardonat amb un Premi Anual de Periodisme Internacional

El que va ser corresponsal d'El País, reivindica la professió del periodista en una era marcada per la digitalització, la sobreinformació i les notícies falses.

El fons de la família Frigola, protagonista del Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual

La celebració es fa aquest dimecres al Teatre, on es projectarà el muntatge audiovisual "Un temps en imatges. Arseni Frigola i Roca (1923-2017)".

Lloret de Mar es prepara per celebrar la 3a edició del Castaween

La programació combina activitats familiars, una cercavila terrorífica, la Panic Race i la tradicional Castanyada de Xino-Xano.