Els docents es preparen per afrontar un nou curs escolar farcit de reptes i a Lloret de Mar, com és habitual, han pogut assistir a una conferència inaugural aquest dijous per agafar energia.
El ponent ha estat l’esportista, escriptor i emprenedor català Albert Bosch, que es defineix a ell mateix com un aventurer. Precisament, la xerrada s’ha titulat La gran aventura d’ensenyar.
Per a Albert Bosch, un dels objectius més importants del professorat és transmetre positivisme i confiança als alumnes per afrontar el futur. En aquest sentit, cal fer-los veure que el món està ple d’oportunitats i ajudar-los a preparar-se sense bloquejar-se.
“Han d’entendre que no només s’han de transmetre capacitats, sinó també criteri i donar eines i crear il·lusió perquè siguin ciutadans que no vegin el futur amb por, sinó ple d’oportunitats”
Albert Bosch
El ponent ha posat un exemple molt clar de les oportunitats que ens portarà el futur: amb la jubilació de la generació boomer (la nascuda els anys 60), es crearan molts llocs de treball.
“Ara, en jubilar-se la generació boomer, en els pròxims 5-8 anys es generaran 3,5 milions de llocs de treball: per a la societat és un repte, però per als joves és una gran oportunitat”
Albert Bosch
Perquè els docents puguin aconseguir tots els objectius que es marquin a l’aula, Albert Bosch assenyala que és imprescindible que primer treballin tots aquests valors a títol personal. Matisa que, si un mestre no està bé amb ell mateix, és impossible que pugui transmetre bons valors a l’alumnat. Especialment tenint en compte totes les dificultats que es trobarà en el dia a dia a l’aula.
“Els professors necessiten molta resiliència i estabilitat i, si no s’ho enduen a nivell personal, no faran bé la seva feina, impossible”
Albert Bosch
La ponència inaugural s’ha fet aquest dijous al matí al Teatre de Lloret, organitzada pel departament d’Educació de l’Ajuntament.
