27.1 C
Blanes

Ampliar la formació i la informació per fer un bon acompanyament a les persones Trans*

Són algunes de les conclusions més destacades que s'han extret de la jornada de formació organitzada aquest dijous per l'Ajuntament i el projecte Switch.

Jornada per donar recursos per a l'acompanyament de les persones Trans*
Jornada per donar recursos per a l'acompanyament de les persones Trans*
Diversos

Ampliar la informació i la formació per saber com acompanyar les persones Trans* i, a la vegada, aprofitar l’aprenentatge que podem extreure a través d’aquest col·lectiu, com a persones expertes en el canvi. Són les principals conclusions de la jornada que s’ha fet aquest dijous a la biblioteca de Lloret, organitzada per la regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament i el projecte Switch.

Els participants han estat treballadors del sector públic provinents de diferents àmbits, com ara l’educació, la sanitat, els serveis socials, el turisme, la seguretat o la comunicació. Una d’elles ha estat Anna Mainau, de Lloret Turisme, que considera que aquest tipus d’iniciatives són molt positives perquè la societat millori.

“Si volem que la societat sigui més inclusiva, aquestes jornades són necessàries perquè moltes vegades no ho és per desconeixement i falta de formació i d’informació”

Anna Mainau

Gemma Castiblanque, dels serveis socials municipals, ha posat de relleu que, tot i que la seva voluntat inicial era descobrir com podia ajudar les persones Trans*, finalment ha descobert que té moltes coses a aprendre d’elles.

“Venia amb la idea de veure com podem ajudar les persones trans, però una ponent ha comentat que podíem aprendre molt d’aquestes persones perquè són especialistes amb el canvi i nosaltres, els educadors socials, som generadors de canvi”

Gemma Castiblanque
Activitat per grups, a la jornada del Projecte Switch
Activitat per grups, a la jornada del Projecte Switch

Provinent del món sanitari, hi havia el ginecòleg Víctor Zúñiga, de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, que remarca la importància d’aprendre.

“Tot i que soc del món sanitari, tenim moltes coses per aprendre i ens falta molt de coneixement per treballar una vocació, que sí que tenim tots, que és de servei”

Víctor Zúñiga

Paco Moreno, professor de teatre, considera que ha pogut adquirir moltes eines per ajudar les persones del col·lectiu LGTBI en general.

“M’ha donat moltes eines perquè, com que treballo en el món de la pedagogia teatral, m’ajudin a seguir ajudant molts col·lectius LGTBI”

Paco Moreno

L’alcalde, Jaume Dulsat, ha tancat l’acte posant èmfasi en aprofitar la voluntat de bona part de la població per formar-se al respecte. En aquest sentit, creu que cal dotar aquests col·lectius de tota la informació necessària i, després, serà el torn de treballar amb les persones més reticents als canvis.

“Tots els que estem aquí tenim voluntat i respecte a la diversitat; a molts, el que ens manca és informació i formació”

Jaume Dulsat

L’acte l’han presentat i dirigit Isabel Arnaud, com a activista trans lloretenca, Pilar Escotorín, psicòloga de la comunicació i coordinadora del Projecte Switch, Mercè Serrano, com a tècnica d’Igualtat, i la regidora d’Igualtat, Jennifer Pérez.

Contingut per a tu

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Crida perquè tothom doni sang aquest dijous i divendres a Lloret

Les pluges intenses de fa uns dies van obligar a suspendre campanyes arreu de Catalunya i per això es fa una crida especial que permeti compensar-ho.

Bakr El Asri campió de Catalunya dels 3.000 metres obstacles per 5a vegada

L'atleta s'ha proclamat campió de Catalunya sub20 aquest diumenge, a Sabadell.

L’assaig del Ball de Plaça amb la mainada es farà a la Plaça de la Vila, dissabte

El pati de l'Erol, on es feia fins ara, havia quedat petit i s'ha decidit fer-ho directament a la Plaça de la Vila.

‘La traviata’ es projectarà al Teatre de Lloret mentre es representa al Teatro Real

El teatre madrileny organitza aquest dissabte una projecció simultània de l'òpera de Verdi a municipis d'arreu de l'Estat, per celebrar el seu 10è aniversari.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...