Campanya de l’Ajuntament i l’Aurora per combatre el masclisme i les agressions sexuals

Amb el lema “De festa, gaudim! #NOMÉSSÍÉSSÍ", la campanya s'ha iniciat al Clon Festival del passat dissabte on es va instal·lar un punt divulgatiu amb voluntaris. Hi seran presents a la resta de concerts del festival.

Presentació de la campanya

Jaume Dulsat i Cesca Mas
Campanya de l’Ajuntament i l’Aurora per combatre el masclisme i les agressions sexuals

00:00



Aquest cap de setmana s’ha donat el tret de sortida a una campanya informativa contra les agressions sexistes a Lloret de Mar. La impulsa l’Ajuntament, a petició de l’associació de dones l’Aurora, per tal d’aconseguir una destinació lliure de sexisme i on tothom pugui gaudir de la festa i de l’espai públic en llibertat.

Amb el lema De festa, gaudim! #NOMÉSSÍÉSSÍ, la campanya s’ha iniciat al Clon Festival del passat dissabte on es va instal·lar un punt divulgatiu amb voluntaris. Hi seran presents a la resta de concerts del festival.

A més d’aquest punt informatiu, s’han dissenyat díptics en quatre llengües que es distribuiran entre els hotels i edificis municipals, així com banderoles i pancartes amb el contingut de la campanya que s’instal·laran a diferents punts del municipi.

Tal com ha explicat l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, “des de l’Ajuntament s’està treballant de manera transversal per promoure la prevenció de les violències masclistes en l’àmbit comunitari i, en aquest sentit, les agressions sexistes a l’espai públic són un dels aspectes que es volen treballar en aquesta campanya«. Com hem dit, la campanya és una petició de l’associació de dones l’Aurora. Cesca Mas n’és una membre i assenyala que la seva voluntat és evitar qualsevol tipus d’agressió masclista.

Aquests dies s’ha donat a conèixer aquesta campanya contra les agressions sexistes a Lloret, que té lloc també a la població veïna de Blanes. La iniciativa és, de moment, informativa. S‘adreça tant a la població com als turistes que són de vacances a la destinació.

Segons fonts municipals, el proper pas serà enllestir un protocol d’actuació contra les agressions sexistes. La previsió és que arrenqui al novembre, per la festa major de Sant Romà. Més endavant es demanarà la col·laboració del sector privat perquè la campanya sigui el més extensa possible.

A l’any 2004, l’Ajuntament de Lloret va posar en funcionament un servei per donar suport a les dones. Es tracta d’un espai d’informació, orientació i atenció a les dones que pateixen violència.

Uns anys més tard, es va aprovar una llei d’àmbit català que vetlla pel dret de les dones a eradicar la violència masclista. La normativa garanteix un conjunt de drets per restituir el projecte de vida de les dones en situació de violència masclista.

Aquesta llei enumera diversos tipus de violència, entre d’altres, la violència sexual i els abusos sexuals, que defineix com a “qualsevol acte de naturalesa sexual no consentit per les dones amb independència que la persona agressora pugui tenir amb la dona una relació conjugal, de parella, afectiva o de parentiu”.

La mateixa llei estableix que les administracions públiques han de dur a terme campanyes de sensibilització que incloguin accions pedagògiques i comunicatives destinades a avançar cap a l’eradicació de la violència masclista.

Can Borrell celebra els 55 anys de vida amb una ‘mojitada’ especial aquest divendres

La Baba va obrir Can Borrell el 1971 i l'establiment segueix amb la mateixa essència i destinat, sobretot, a la gent del poble.

Lloret celebra la Setmana de la Mobilitat amb activitats i transport públic gratuït

La programació inclou una pedalada familiar, classes d’educació viària i el sorteig de dues bicicletes.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.

La cultura catalana i el Mediterrani, protagonistes al Drone Festival d’aquest cap de setmana

El festival es farà aquest divendres i dissabte, a les 21 hores, a la platja de Lloret.