L’Ajuntament i el Consell Comarcal de la Selva promouen una xerrada participativa pels alimentadors de colònies felines

Serà aquest divendres a les sis de la tarda al Centre Cívic del Rieral i cal inscripció prèvia.

Sílvia Montero
L’Ajuntament i el Consell Comarcal de la Selva promouen una xerrada participativa pels alimentadors de colònies felines
00:00

L’Ajuntament i el Consell Comarcal de la Selva organitzen una xerrada a Lloret de Mar adreçada a les persones que alimenten gats comunitaris. La sessió es farà aquest divendres, a les sis de la tarda, al centre cívic del Rieral i és una activitat gratuïta, però cal inscriure-s’hi prèviament.

A la xerrada s’explicarà el que diu la Llei de Benestar Animal sobre els gats comunitaris i quins drets i deures té la població amb relació a les colònies felines. Ens en dona més detalls Sílvia Montero, membre del Consell Comarcal de la Selva i encarregada de la sessió.

«Una colònia felina és el conjunt de gats que viuen al carrer aprofitant-se de l’activitat humana. Aquestes colònies solen causar molts conflictes de seguretat pública, molèsties als veïns i impacte a la biodiversitat».

Sílvia Montero

Aquesta sessió permetrà transmetre l’experiència dels alimentadors, posar en comú tot el que saben i establir pautes bàsiques sobre qüestions com on i quan convé posar el menjar, com mantenir nets els punts d’alimentació o a qui avisar si apareix un gat nou o ferit. També s’exposarà com funciona el mètode CER, el mètode de Captura, Esterilització i Retorn dels gats a la colònia i quin paper tenen les persones que coneixen els gats i en fan un seguiment.

«És molt convenient que el públic intervingui. Comencem sempre amb una breu explicació i després obrim la conversa perquè tothom pugui plantejar dubtes, explicar situacions que s’han trobat i compartir que els ha funcionat i que no».

Sílvia Montero

La setmana passada ja es va fer una primera sessió en la qual hi van participar 26 alimentadors. La constància dels voluntaris, explica Montero, ajuda a mantenir les colònies controlades, els punts d’alimentació nets i suposa un benefici pels animals i pel veïnat.

Unes sessions que s’emmarquen dins la Llei de Benestar Animal que preveu la formació i l’acreditació de les persones que tenen cura dels gats comunitaris.

Per poder assistir a la sessió d’aquest divendres a les sis de la tarda al Centre Cívic del Rieral, cal que sigueu alimentadors de colònia i que us inscriviu prèviament enviant un whatsapp al 663 73 88 93. Cal indicar el nom i cognoms, el número d’identificació i la ubicació de la colònia que alimenteu.

Jordi Alarcón: «De vegades el pinyó val burrades i penses, qui comprarà panellets?»

A la pastisseria de la plaça de Melcior Montero i Vert, fa més de trenta anys que elaboren el dolç més tradicional de la Castanyada.

Minut de silenci en record de les víctimes de l’accident ferroviari de Toledo

L’Ajuntament trasllada el seu condol i solidaritat als familiars i amics de les víctimes, així com a totes les persones afectades, i agraeix la tasca dels serveis d’emergència.

Mercè Vilella: «Tinc 92 anys, estic bé, el cap em funciona, però les cames no tiren i he d’anar amb el taca-taca»

La lloretenca és una de les homenatjades al Dinar de la Gent Gran d'avui dimarts. També ho serà Nicanor Porto.

454 participants i gairebé 6.000 euros a la tercera cursa ‘Corre per les mames’ de Lloret de Mar

La cursa recapta diners per destinar al programa 'Guapes i Valentes', per ajudar les dones malaltes de càncer de mama.