14.5 C
Lloret de Mar
Un plat fet amb cuina d'aprofitament

Com aprofitar els aliments que tenim a casa, fins i tot els que s’han fet malbé

És un dels tallers que es duen a terme al mercat, combinats amb sessions de reciclatge.

Un plat fet amb cuina d'aprofitament

Darreres Notícies

Cuina d’aprofitament a casa per no malbaratar aliments, adreçat a adults i també a nens. És el que ofereixen uns tallers que es duen a terme aquest dissabte i el vinent, al Mercat Municipal de Lloret. Les sessions es complementen amb uns altres tallers sobre reciclatge, per aprendre a fer bosses de la compra o bé convertir un envàs en un porta-entrepans.

aprovechamiento

El taller de cuina va a càrrec de la nutricionista Agnès Moretones. Ensenyarà receptes per aprofitar les restes del menjar, com fulles o peles de les verdures, o fins i tot aliments que s’han fet malbé.

L’altre taller se centra en el reciclatge. La primera sessió és demà i va adreçada als infants. Anirà a càrrec de Montse Macià, que explica que “els nens portaran un envàs de casa i el convertiran en un portaentrepans“. El segon taller de reciclatge arriba el cap de setmana següent. Està pensat per als adults, a qui se’ls ensenyarà a reconvertir una samarreta vella en una bossa per anar a la compra. Són molt resistents.

Tots els tallers –alguns amb places lliures i d’altres ja plens- tenen lloc al mercat municipal de Lloret, amb motiu d’una campanya d’àmbit gironí. Inclou un concurs a Instagram sobre un plat o recepta d’aprofitament, que comença avui mateix.

cartell mercat

La campanya està impulsada per la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona i el suport de la Diputació de Girona. Hi ha nou municipis que hi participen: Lloret, Olot, Palafrugell, Palamós, Portbou, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Salt i Girona.

spot_img

El + Vist