El Teatre de Lloret de Mar programa les obres amb un any i mig d’antelació. Un procés que s’inicia assistint a diferents festivals de Catalunya, com Manresa o Tàrrega, per comprovar com són els espectacles i si poden funcionar per al públic lloretenc. La directora del Teatre, Amaranta Gibert, resumeix que “busquem l’equilibri per programar per a majories i minories, fidelitzar públics i tenir un nom al sector teatral”.
El Teatre de Lloret programa tenint en compte la qualitat de l’espectacle, la diversitat en combinar obres «convencionals i altres de més arriscades», amb paritat dels artistes.
Una bona prova és la temporada que acaba aquest cap de setmana, amb les funcions de fi de curs de les aules de teatre per a adults. Aquest diumenge es posa punt i final al primer semestre de l’any, en què s’han dut a terme fins a 28 propostes entre teatre, música i cinema. De gener a juny han passat grans noms pel Teatre com Emma Vilarassau, David Trueba, Bruno Oro o Xavier Albertí, sense deixar de banda l’emotiu homenatge a Fermí Reixach.

A més, aquesta temporada ha estat marcada per l’aposta per al teatre escolar, amb una desena de funcions que han portat més de 1.700 alumnes de Lloret. El regidor del Teatre, Fede Guich, assegura que “aquesta aposta ha estat un èxit i tindrà continuïtat per atraure públic jove, el feedback és molt positiu, en volen més”.
De cara a la temporada de tardor, el Teatre anuncia que farà la presentació abans a l’estiu, i que ja llavors es començaran a vendre les entrades. Tot plegat són extractes del programa ‘És temps de lleure’ del passat 30 de maig.
