25 C
Blanes

Comença la BioMARató, un concurs de fotografies d’éssers vius

Xatrac hi col·labora i anima a tothom a participar-hi des d'avui fins dilluns. Consisteix en fotografiar ocells, plantes del passeig o espècies subaquàtiques de la zona.

Una espècie del fons marí (Xatrac)
Una espècie del fons marí (Xatrac)
Santi Escartín

Xatrac convida als lloretencs a participar en la BioMARató, una competició que vol donar a conèixer la biodiversitat de les costes catalanes a la ciutadania. L’objectiu és fotografiar el màxim d’éssers vius de la zona, ja siguin ocells, plantes del passeig marítim o espècies subaquàtiques.

L’activitat està impulsada per l’Institut de Ciències del Mar, amb la col·laboració de diverses entitats, com és el cas de l’associació mediambiental Xatrac. La celebració de la BioMARató coincideix amb la City Natura Challenge, una competició internacional en què diverses ciutats de tot el món intentaran aconseguir la quantitat més gran d’observacions d’éssers vius a dins de la seva localitat.

L’esdeveniment se celebra des d’avui divendres fins al dilluns de la setmana que ve, 3 de maig, i es tornarà a activar durant els mesos d’estiu. En el cas de Catalunya, hi participen diverses localitats de Girona, Barcelona i Tarragona, a través de la BioMARató.

El responsable de Xatrac, Santi Escartin, destaca que l’activitat d’aquest cap de setmana serà un “aperitiu” de les jornades que es duran a terme a l’estiu.

De manera paral·lela a la competició, Xatrac oferirà aquest dissabte activitats gratuïtes: un taller per conèixer la biodiversitat entre les roques i una sortida d’snorkel i immersió de submarinisme. Sempre i quan, és clar, les condicions meteorològiques ho permetin.

Les activitats es duran a terme aquest dissabte, a les onze del matí, a la Casa del Mar. Els interessats en participar en el concurs de fotografia i en els tallers de Xatrac, poden apuntar-se de manera online, al web de la BioMARató.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.