Consells per mantenir els petits i joves allunyats de les pantalles a l’estiu

El psicòleg Fèlix Amaro (Centre Mêdic Loret) recomana regular l'ús del mòbil a casa i fer activitats en família.

Fèlix Amaro
Consells per mantenir els petits i joves allunyats de les pantalles a l’estiu
00:00

L’estiu és un període idoni per desconnectar i gaudir d’uns dies de descans, en què es recomana no estar pendents de les pantalles. Especialment els més petits de la casa, els quals disposen de més temps lliure que a l’hivern quan van a l’escola. Això argumenten els experts, que recorden que el mòbil està prohibit als centres educatius i que el seu ús ha d’estar regulat també a casa per evitar addicions.

El psicòleg Felix Amaro, del centre mèdic Loreto, constata que la tendencia és que ocupin cada cop més el nostre temps d’oci i no en podem quedar al marge. Això sí, com a adults, hem de ser conscients que l’addicció és perillosa, sobretot per a nens i joves. Per això, proposa limitar la utilització diària del mòbil o tauleta pel que fa als horaris i usos, i aprofitar el temps que tenim a l’estiu per descobrir aficions com llegir o fer manualitats.

“No hem de caure en el parany dels fills quan diuen que s’avorreixen, per avorriment et pots posar a llegir, dibuixar o escriure, si estàs enganxat a una máquina no escrius perquè et fa mandra”

Fèlix Amaro


Fèlix Amaro subratlla que fer alguna activitat esportiva o anar al casal és molt positiu a l’estiu. Assenyala que el paper dels adults de cara als fills o infants és oferir alternatives enlloc d’estar mirant el mòbil. Una bona activitat per passar l’estona a casa és jugar a jocs de taula en família o bé mirar una sèrie tots plegats, a més de fer deures amb els quaderns d’estiu.

El psicòleg afegeix que els infants no són conscients del temps que passen mirant el mòbil i per això els pares o adults han de saber dir que no quan toca i fer altres activitats amb ells, lluny de les pantalles.

Per acabar, en Fèlix fa servir una expressió que serveix per aquesta situació (i moltes altres): “fer servir el sentit comú, a vegades el menys comú dels sentits”.

454 participants i gairebé 6.000 euros a la tercera cursa ‘Corre per les mames’ de Lloret de Mar

La cursa recapta diners per destinar al programa 'Guapes i Valentes', per ajudar les dones malaltes de càncer de mama.

Aquest cap de setmana dormirem una hora més: arriba el canvi d’hora d’hivern

La matinada del 25 d’octubre, a les tres tornaran a ser les dues. El canvi ens permetrà guanyar una hora de son, però també farà que es faci fosc més aviat.

Entra en vigor la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat

Els objectius principals són reduir la burocràcia, ampliar drets i reforçar el finançament públic.